آفتاب

بان کی مون حمله به نیروحای حافظ صلح در دارفور را محکوم کرد

بان کی مون حمله به نیروحای حافظ صلح در دارفور را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل با شدیدترین لحن ممکن حمله روز یکشنبه به نیروهای حافظ صلح در دارفور را محکوم کرده و از مقامات سودانی خواست ضمن تحقیق درباره این رویداد، مجرمان را به سزای عمل‌شان برسانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگازری شینهوا، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: این حمله باعث کشته شدن یکی از نیروهای حافظ صلح آفریقای جنوبی و زخمی شدن چهار تن دیگر پس از تبادل آتش شد.

در حالی که نیروهای حافظ صلح در حال اسکورت یکی از کاروان‌های لجستیکی "عملیات سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در دارفور" بودند، این حمله در شمال دارفور رخ داد.

در این بیانیه آمده است: بان کی مون به دولت آفریقای جنوبی و خانواده این حافظ صلح متوفی تسلیت گفت و آرزو کرد زخمی شدگان به سرعت سلامت خود را به دست آورند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در ادامه این بیانیه گفت: بان کی مون از مقامات سودانی می خواهد تا درباره این رویداد تحقیق کرده و هرچه سریع‌تر مجرمان را به سزای عمل خود برسانند. او از طرفین درگیر در دارفور خواست تا به مقام و منزلت نیروهای حافظ صلح احترام بگذارند. بان کی مون به تمامی آن‌ها خاطرنشان کرد که ممکن است به خاطر هرگونه حمله یاتهدید علیه نیروهای هیبرید محاکمه شوند.

انتهای پیام

کد N973104

وبگردی