آفتاب
ناصری در گفت‌وگو با ایسنا،

باید اقدام قاطع حقوقی و قضایی علیه رژیم آل سعود انجام شود

باید اقدام قاطع حقوقی و قضایی علیه رژیم آل سعود انجام شود

یک عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس با تاکید بر عدم صلاحیت دولت عربستان برای اداره حرمین شریفین و برگزاری مناسک حج گفت: کشورهای اسلامی باید با انجام اقدام قاطعی حرمین شریفین را از سلطه وابستگان به نظام سلطه جهانی رها کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه فاجعه منا صحنه دلخراش و مصیبت بزرگی برای جهان اسلام است گفت:‌ بروز این حادثه بیانگر بی‌تدبیری و ناکارآمدی رژیم سعودی است؛ رژیمی که با داشتن امکانات و عده و عده فراوان به راحتی می تواند مناسک حج را برگزار کند اما در گذشته و امسال به دلیل بی تدبیری مناسک حج را با فجایعی روبرو کرده است.

ناصری با بیان اینکه دولت عربستان با بستن راه زوار در بروز فاجعه منا مقصر است گفت:‌ باید اقدام قاطع حقوقی و قضایی نسبت به رژیم آل سعود صورت گیرد و ناکارآمدی رژیم سعودی در حرمین شریفین که متعلق به جهان اسلام است برای همه مشخص شود. معنایی ندارد که خانواده بدنامی باعث بروز چنین فجایع و حتی ناامنی و مشکلات در منطقه به خصوص مردم یمن شود.

به گفته وی، اقدامات عربستان در یمن در راستای نوکری جبهه استکبار و نظام آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می گیرد که این اقدامات در کنار بی کفایتی و عدم صلاحیت عربستان برای اداره حرمین شریفین عواملی است که باید مطابق با آن اقدام قاطعی صورت گیرد تا این حرمین از سلطه وابستگان به نظام سلطه جهانی رها شود.

نماینده در پایان با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی جهان اسلام در مورد فاجعه منا و بی کفایتی دولت عربستان اظهار کرد: در چنین شرایطی حتی حکومت‌هایی که بده بستان‌هایی که با دولت عربستان دارد با قرار گرفتن فشار مردمانشان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

کد N972938

وبگردی