آفتاب
/فاجعه منا/

سروستانی: تولیت حرمین شریفین به سازمان کنفرانس اسلامی سپرده شود

سروستانی: تولیت حرمین شریفین به سازمان کنفرانس اسلامی سپرده شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: تولیت حرمین شریفین باید به سازمان کنفرانس اسلامی سپرده شود چراکه خاندان آل‌سعود بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی خود را در اداره حرمین شریفین نشان دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌، با تسلیت حادثه منا اظهار کرد: این حادثه دلخراش یکی از مصیبت‌های بزرگ جهان اسلام بود که بر اثر بی کفایتی خاندان آل‌سعود رخ داد.

وی ادامه داد: سران کشورهای عربستان بعد از رژیم صهیونیستی یکی از کشورها و دولت‌هایی است که مشکلات عدیده‌ای را برای جهان اسلام به وجود آورده‌اند و آن‌ها به جای اینکه حج را مدیریت کنند و به برگزاری مناسک حج بپردازند به تربیت جریانات تکفیری و کمک به داعش و القاعده مشغول هستند و پس از این همه ظلم به جهان اسلام به یمن مظلوم حمله کردند و مدت‌هاست که مصائب روزانه‌ای را برای جهان اسلام به وجود می‌آورند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر تاکید کرد: مسئولان کشور عربستان باید تدابیر لازم را برای مناسک حج می‌اندیشیدند که شاهد این ماجراها نباشیم ولی آن‌ها نه تنها تدابیری نیاندیشیدند بلکه پس از حادثه، مانع از این شدند که نمایندگان و امدادرسان‌های کشور خودمان هم به آسیب دیده‌گان کمک کنند و در کل از هر امدادگری ممانعت کردند و حتی به وزیر ما ویزا ندادند. اینها همه از رفتارهای نادرست و غیر اخلاقی کشور عربستان محسوب می‌شود.

سروستانی ادامه داد: بی کفایتی خاندان آل سعود در زمانی که خود را خادم الحرمین می‌خوانند بر همه مشخص شده است لذا باید تدبیری اندیشید که دیگر شاهد اینگونه حوادث نباشیم و دولتمردان باید از حقوق مردم در مجامع بین‌المللی دفاع کنند.

وی گفت: تولیت حرمین شریفین باید به سازمان کنفرانس اسلامی سپرده شود چرا که خاندان آل سعود بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی خود را در اداره حرمین شریفین نشان دادند. مسئولین نظام و دولت باید از طرق قانونی و پیگیری‌های حقوقی در پی احقاق حقوق شهدای فاجعه منا باشند، چراکه در پی این فاجعه بسیاری از خانواده‌ها و ملت عزیز ایران داغدار شدند.

انتهای پیام

کد N972931

وبگردی