آفتاب

لاوروف: روسیه حامی همگرایی در شرق و غرب است

لاوروف: روسیه حامی همگرایی در شرق و غرب است

وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش همواره از هماهنگی فرایندهای همگرایی‌های مختلف هم در شرق و هم در غرب حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که روسیه یکی از حامیان اصلی تقویت همکاری های منطقه، از جمله همگرایی در منطقه اوراسیاست.

او اظهار داشت: اتحادیه اوراسیایی اقتصادی که به تازگی تاسیس شد یک عامل مهمی توسعه کشورهای عضو می‌باشد. روسیه با پشتیبانی از این اتحادیه همواره از هماهنگی فرایندهای همگرایی های مختلف هم در شرق و هم در غرب حمایت می کند.

وی در بخش دیگری از اظهارتش در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که از بین بردن فقر، هدف اصلی سیاست دولت روسیه در زمینه مساعدت به توسعه بین المللی در سطح جهانی است.

وزیر خارجه روسیه افزود: حذف بدهی ها یکی از موثرترین ابزارها در شرایط کنونی است. روسیه بدهی های اصلی کشورهای آفریقایی را به مبلغ 20 میلیارد دلار بخشید.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه روسیه بعد از دیدار با جان کری، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: مواضع مسکو و واشنگتن درباره سوریه به یکدیگر نزدیک بوده و هدف مشترکشان مبارزه با تروریسم است.

لاوروف گفت: روسیه بر سر لزوم مبنای قانونی داشتن مبارزه با تروریسم با آمریکا اختلاف دارد. مبارزه با تروریسم باید مستند به منشور سازمان ملل متحد باشد، در حالی که واشنگتن معتقد است مبارزه تروریسم نیازمند مجوز سازمان ملل متحد نیست.

یک مسئول آمریکایی گفت: لاوروف و کری درباره چگونگی پایان دادن به درگیری در سوریه و پیش رفتن به سوی فرایند انتقال سیاسی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

کد N972920

وبگردی