آفتاب
جان کری:

به دنبال هماهنگی در مبارزه با داعش هستیم

به دنبال هماهنگی در مبارزه با داعش هستیم

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای روس خود هدف واشنگتن را هماهنگی و همکاری بین نیروهای موجود در منطقه برای مقابله با داعش خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، سرگئی لاوروف در مصاحبه با خبرنگار این سایت درباره همکاری روسیه با ایران و سوریه هدف اصلی از این ائتلاف را تنها مبارزه با داعش و نابودی این گروهک تروریستی دانست.

جان کری نیز در جواب سوال خبرنگار آمریکایی به این سوال گفت: همه نگرانی ها درباره همکاری و هماهنگی بین نیروهای حاضر در منطقه است. بر این اساس روسای جمهور آمریکا و روسیه فردا درباره این موضوع به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت و این آغاز تلاشی هماهنگ علیه گروهک تروریستی داعش است.

پیش از این دولت عراق از همکاری روسیه و ایران برای نابودی داعش در خاک کشور خبر داده بود. نیروهای ائتلافی از روسیه خواسته اند در عملیات نظامی خود خود علیه داعش با نیروهای این ائتلاف هماهنگی لازم را داشته باشد.

جان کری در دیدار با همتای روس خود از تلاش واشنگتن برای تشکیل یک دولت متحد و سکولار در سوریه خبر داد که به احتمال زیاد بشار اسد یکی از نقش های اصلی آن را بر عهده خواهد داشت. گفتنی است برخی کشورهای غربی از جمله فرانسه مدعی شده اند بشار اسد در آینده سیاسی سوریه جایگاهی نخواهد داشت.

کد N972902

وبگردی