آفتاب
غضنفر آبادی در گفت‌وگو با ایسنا

فاجعه منا پروژه‌ای از پیش برنامه ریزی شده بود

فاجعه منا پروژه‌ای از پیش برنامه ریزی شده بود

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه فاجعه منا پروژه و برنامه حساب شده بود، گفت:‌ حادثه منا کاری عمدی است که تنها دلیل آن بی کفایتی مسئولان عربستانی نیست مگر آنکه کارگزاران سعودی آنقدر کودن و نادان باشند که نتوانند بروز چنین حادثه ای را پیش بینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه کار عمدی در فاجعه منا رخ داده است گفت: عربستان حتی اگر هیچ اقدامی برای حفظ جان زائران انجام نمی داد باز هم این حجم از تلفات به وجود نمی‌آمد به همین دلیل کشته و مجروح شدن 3000 زائر تنها از برنامه ریزی برای ورود چنین حادثه ای حکایت می‌کند.

وی با بیان اینکه وقوع فاجعه منا نشان دهنده وجود عناد و کینه نسبت هبه حجاج و انسان های موحد و خداپرست است اظهار کرد: کسانی که به راحتی انسان‌های بی‌گناه را می‌کشند دستشان در ناامن کردن خانه خدا و حریم امن الهی دخیل است به همین دلیل این پروژه و برنامه ای حساب شده محسوب می‌شود.

این عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس با بیان اینکه مرتکبین به چنین جنایتی عقاید شیطانی و باطلی دارند گفت: دولت عربستان نمی تواند حج را تحریم کند به همین دلیل اینگونه اقدامات انتقام گیرنده را می گیرد و به دنبال ناامن کردن خانه خدا است.

وی در عین حال دست داعش را می توان در این فاجعه دید گفت:‌ شباهتی بین جنایات داعش با فاجعه منا دیده می‌شود به همین دلیل نباید گفت تنها به دلیل سهل انگاری و ضعف مدیریت فاجعه منا رخ داده است.

وی با تاکید بر اینکه تنها بی‌کفایتی مسئولان عربستانی باعث فاجعه منا نشده است گفت:‌ این کار سهوی نبوده مگر آنکه آنقدر کارگزاران سعودی کودن و نادان باشند که نتوانند چنین حادثه‌ای را پیش بینی کنند اگر این طور باشند باید به حال حکام سعودی با این همه بی تدبیری و سادگی خندید. آدم از این همه جهل و نادانی تعجب نمی‌کند.

انتهای پیام

کد N972871

وبگردی