آفتاب
پاک آیین با اشاره به فاجعه منا:

منا، قربان‌گاه حج‌گذاران

منا، قربان‌گاه حج‌گذاران

سفیر کشورمان در آذربایجان با اشاره به ناتوانی حاکمان سعودی در اداره امور حج از پنهان کاری رسانه های غربی نیز در قبال فاجعه منا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محسن پاک آیین سفیر کشورمان در باکو در صفحه شخصی فیسبوک خود در رابطه با فاجعه منا اینطور نوشت: عید قربان امسال، قربان گاه حج گذاران شد، به دلیل ناتوانی حاکمان سعودی در مدیریت برگزاری حج، بسیاری از مسلمانان جهان و خانواده های معزز ایرانی مصیبت زده و اندوهگین شدند.

مصیبت بسیار بزرگ است و باید کلیه اقشار جامعه با ابراز همدردی با بازماندگان،این اندوه عظیم ملی را کاهش داده و در عزای حجاج و مؤمنین از دست رفته، مشارکت نموده و آنان را به صبر و بردباری دعوت نمایند.

مسلماً در این حادثه، سوءمدیریت و بی‌کفایتی مسئولان سعودی غیر قابل انکار بوده و متاسفانه حکام آل سعود به جای پذیرش تقصیر خود با فرافکنی و طرح ادعاهای واهی و تبلیغات رسانه‌ای، درصدد انحراف افکار عمومی از این خطای بزرگ می‌باشند. تاسف بار تر از این، اقدام برخی از رسانه های غربی برای تطهیر عوامل سعودی است. این رسانه ها که خود را مدافع حقوق بشر می پندارند و برای حمایت از مخالفین سیاسی در کشورهای دیگر، همه جانبه فعالیت می کنند، این روزها به بیان شرح کمک های سعودی به حجاج و خدمات آنان در ایام حج پرداخته و عمق فاجعه منا را به فراموشی می سپارند. امروز رسانه های مستقل باید به ابعاد بی کفایتی حکام سعودی در این حادثه بپردازند و فعال شدن سازمان کنفرانس اسلامی برای اعزام یک گروه حقیقت‌یاب با عضویت دولت‌های داغدار، را به عنوان حداقل انتظار امت اسلامی، مطالبه نمایند.

در این فاجعه یکی از همکاران ما در وزارت امور خارجه مرحوم محمد رحیم آقایی پور، سفیر سابق کشورمان در اسلوونی، به شهادت رسید که برای ایشان غفران و رضوان مسئلت داریم و چند تن از همکارانمان از جمله آقای رکن آبادی سفیر سابق در لبنان و آقای احمد فهیما همکار سفارتمان در واتیکان نیز مفقود هستند که برای سلامتی آنان به درگاه ایزد منان دست دعا برمی داریم.

انتهای پیام

کد N972864

وبگردی