آفتاب

نقوی حسینی: رئیس مجلس بر جلوگیری از تفسیر برجام به ضرر ایران تاکید کرد

نقوی حسینی: رئیس مجلس بر جلوگیری از تفسیر برجام به ضرر ایران تاکید کرد

خانه ملت نوشت: سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس گفت: کمیسیون ویژه با جدیت و عزم راسخ و در کمال بی‌طرفی موضوع را بررسی کرد و وظیفه خود را با احساس تعهد بالا انجام داد.

سیدحسین نقوی حسینی در تشریح جزییات جلسه امروز (یکشنبه 5 مهرماه) هیات رئیسه مجلس با اعضای کمیسیون برجام که در محل دفتر رئیس مجلس برگزار شد، گفت: در ابتدای جلسه، زاکانی رئیس کمیسیون برجام گزارشی از مجموع جلسات، بازدیدها، گفت‌وگوها و سوالات ارائه کرد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمیسیون ویژه بررسی برجام با جدیت و عزم راسخ و در کمال بی‌طرفی موضوع را بررسی کرد و وظیفه خود را با احساس تعهد بالا انجام داد.

وی افزود: ورود تخصصی به موضوع یکی دیگر از ویژگی‌های کار کمیسیون بود، منویات مقام معظم رهبری،‌ قانون و مصالح کشور نیز معیارهای تشخیص کمیسیون بود.

وی با یادآوری حضور دکتر لاریجانی در جلسه کمیسیون ویژه برجام، گفت: در ادامه جلسه،‌ دکترلاریجانی با مهم خواندن برجام به پیچیدگی آن اشاره و از زحمات کمیسیون تشکر کرد و کار کمیسیون را مهم و طاقت فرسا دانست.

وی با اشاره به بخشی دیگر از اظهارات رئیس مجلس، افزود: باید مراقب مخاطرات برجام باشیم. همچنین لغزش‌هایی در برجام وجود دارد که باید این لغزش‌ها را گرفت و اجازه ندهیم که تفسیر و تعبیری به ضرر جمهوری اسلامی شود و یا در موضوع بازدیدها، باید امنیت اطلاعات و اسناد نظامی ما حفظ شود.

رئیس مجلس: هر نوع ادبیات تهدیدآمیز را برخلاف برجام می‌دانیم

نقوی ادامه داد: رئیس مجلس تاکید کرد جمهوری اسلامی برجام را همکاری می‌داند و هر نوع ادبیات تهدیدآمیز را برخلاف برجام می‌دانیم. بنابراین هم در گزارش و هم در طرحی که قرار است ارائه شود باید دغدغه‌های مذکور مدنظر قرار داده شود. لغو تحریم‌ها از موضوعات مهم برجام است.

نقوی حسینی گفت: رئیس مجلس در ادامه گفت ما در پایان راه نیستیم بلکه در ابتدا یک راه هستیم لذا باید همه با دقت و نظارت دقیق کار را پیش ببرند.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام، یادآور شد: پس از طرح دیدگاه‌های رئیس جلسه،‌اعضای کمیسیون نظرات خود را مطرح کردند.

29220

کد N972793

وبگردی