آفتاب
جوکار به مهر خبر داد؛

کمیسیون امنیت ملی خواستار جدیت وزارت خارجه در پیگیری حقوق حجاج شد

کمیسیون امنیت ملی خواستار جدیت وزارت خارجه در پیگیری حقوق حجاج شد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به نشست امروز این کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون تأکید کردند که وزارت خارجه جدیت بیشتری در رابطه با نظارت بر حقوق حجاج به عنوان اتباع ایران در عربستان به خرج دهد.

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز این کمیسیون اظهار داشت: در ادامه بررسی آخرین اخبار و تحولات منطقه، در جلسه امروز حادثه اخیر منا توسط اعضای کمیسیون بررسی شد و جمع‌بندی کار این شد که وزارت امورخارجه جدیت بیشتری در رابطه با نظارت بر حقوق حجاج به عنوان اتباع ایران در عربستان به خرج دهد و آن را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی افزود: تاکید اعضای کمیسیون بر پیگیری وضعیت مفقودان و نیز انتقال مجروحان و اجساد قربانیان حادثه و تسهیل روند انتقال به کشور است تا وضعیت خانواده های داغدار و چشم انتظار سریع‌تر روشن شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، همچنین از انتخاب «عوض حیدرپور» و «محمدرضا محسنی ثانی» دو عضو این کمیسیون برای حضور در کمیته حقیقت‌یاب اعزامی از جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: متاسفانه دولت عربستان تاکنون ویزای هیچ کدام از اعضای هیئت از جمله این دو نماینده را صادر نکرده و این کار در کمال پررویی و برخلاف همه پروتکل ها صورت گرفته و لازم است وزارت خارجه در این رابطه نیز پیگیری کند که چرا عربستان مانع حضور این هیئت می‌شود.

جوکار خاطرنشان کرد: تاکید اصلی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جریان بررسی حادثه منا، این بوده است که دیپلماسی منطقه ای دولت جمهوری اسلامی بویژه در ارتباط با همسایگان فعال‌تر از گذشته شود.

 

 

 

کد N972597

وبگردی