آفتاب

پوتین: دشمنان اسد تروریست هستند نه مخالف

پوتین: دشمنان اسد تروریست هستند نه مخالف

رئیس‌جمهوری روسیه تنها راه حل و فصل جنگ در سوریه را حمایت از دولت مشروع موجود در این کشور در نبردش با تروریسم دانست.

رئیس‌جمهوری روسیه تنها راه حل و فصل جنگ در سوریه را حمایت از دولت مشروع موجود در این کشور در نبردش با تروریسم دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه‌ای شبکه سی بی اس آمریکا گفت که خواهان یک جبهه متحد برای مبارزه با تهدید تروریست در منطقه است.

این مصاحبه به منظور بحث در خصوص سخنرانی پوتین در مجمع عمومی سازمان ملل و دیگر مسائل شامل تهدید جهانی تروریسم، وضعیت سوریه و راه‌های مقابله با بحران این کشور انجام شد.

پوتین گفت: امروز تروریسم تعداد زیادی از کشورها و مردم جهان را تهدید می‌کند و صدها و بلکه هزاران و میلیون‌ها نفر از فعالیت‌های مجرمانه تروریسم رنج می‌برند. همه ما با وظیفه یکی کردن تلاش‌هایمان در جنگ با این شرارت مشترک مواجه هستیم.

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به حضور نیروهای این کشور در سوریه گفت: فعالیت‌های روسیه در سوریه محدود به تامین سلاح برای دولت سوریه، آموزش پرسنل نظامی و اعطای کمک‌های انسان دوستانه به مردم سوریه می‌شوند.

پوتین تاکید کرد: فعالیت‌های ما براساس منشور سازمان ملل است. به عنوان مثال فعالیت‌های ما براساس اصول بنیادین حقوق بین الملل مدرن است که براساس آن هرگونه کمکی اعم از کمک‌های نظامی می‌توانند منحصرا به یک کشور یا یک کشور دیگر و یا دولت‌های مشروع آنها مطابق رضایت یا درخواست آنها یا تصمیم شورای امنیت سازمان ملل ارائه شوند.

پوتین همچنین گفت: از نقطه نظر روسیه تنها یک ارتش عادی در سوریه وجود دارد و آن ارتش بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور است.

وی افزود: بشار اسد با آنچه که برخی از شرکای بین المللی ما به عنوان اپوزیسیون تفسیر می‌کنند مواجه شده است اما در حقیقت ارتش بشار اسد در حال جنگیدن با سازمان‌های تروریستی است.

پوتین همچنین تاکید کرد تلاش‌های آمریکا برای آموزش بخش جنگ طلب نیروهای مخالف سوری شکست خورده است. هدف آمریکا در اجرای طرح خود آموزش 12 هزار شبه نظامی مخالف سوری عنوان شده که تاکنون تنها 60 تن از این شبه نظامیان توانسته‌اند آموزش‌ها را کامل کنند.

رئیس جمهوری روسیه اظهار کرد: از نظر من ارائه حمایت نظامی به ساختارهای غیرقانونی برخلاف اصول قوانین بین الملل مدرن منشور سازمان ملل است.

وی افزود: روسیه تنها از نهادهای دولتی مشروع حمایت کرده و تلاش دارد تا یک پاسخ متحد به تهدید افراط گری را تضمین کند.

رهبر روسیه خاطرنشان کرد: ما به کشورهای منطقه پیشنهاد همکاری داده‌ایم و تلاش داریم نوعی از چارچوب هماهنگی را به وجود آوریم.

وی گفت که شخصا مقام‌هایی نظیر رئیس جمهوری ترکیه پادشاه اردن، پادشاه عربستان و وزیر امور خارجه آمریکا را در جریان ابتکار عمل روسیه قرار داده و اظهار کرد که ارتش‌های روسیه و آمریکا در حال بحث درباره این مشکل بوده و با یکدیگر در ارتباط هستند.

پوتین ادامه داد: ما از یک برنامه مشترک برای اقدام دسته جمعی علیه تروریست‌ها استقبال خواهیم کرد.

پوتین درباره سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل فاش ساخت که می‌خواهد کمی درباره تاریخچه سازمان ملل صحبت کند.

وی عنوان کرد که تصمیم برای بنیان گذاشتن این نهاد بین المللی در جریان کنفرانس یالتا در اتحاد شوروی در فوریه 1945 اتخاذ شده است.

پوتین گفت: البته من سخنانی نیز درباره وضعیت امروز و وضعیت در حال شکل گیری بین المللی و این حقیقت که سازمان ملل تنها سازمان بین المللی و جهانی طراحی شده برای حفظ صلح جهانی است مطرح خواهم کرد.

پوتین ادامه داد که سازمان ملل در این زمینه هیچ جانشینی در دوران امروز ندارد.

انتهای پیام

کد N972514

وبگردی