آفتاب

بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در شبکه بی‌بی‌سی

بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در شبکه بی‌بی‌سی

شبکه بی‌بی‌سی گزارش داد: رهبری ایران از عربستان خواست به جای متهم کردن دیگران مسئولیت حادثه منا را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، شبکه خبری بی بی سی در گزارشی با اشاره به بیانات صبح امروز ( یکشنبه) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوشت:‌ رهبری ایران پس از آنکه رئیس جمهور این کشور انجام تحقیقات درباره حادثه منا را خواستار شد، گفت که عربستان باید به دلیل این حادثه از مسلمانان و به ویژه خانواده‌های قربانیان عذرخواهی کند.

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین تاکید کرد: این حادثه فراموش نخواهد شد و ملت ها باید آن را با جدیت پیگیری کنند. جهان اسلام سوالات زیادی از عربستان دارد، کشته شدن بیش از هزار نفر در این حادثه مسأله کمی نیست.

به گزارش بی بی سی، مقامات ایرانی معتقدند که شمار قربانیان حادثه روز پنج شنبه در مراسم رمی جمرات در منا بیش از آن چیزی است که تاکنون اعلام شده و به بیش از 1000 تن می رسد.

تاکنون مرگ 769 زائر در این فاجعه تائید شده که بیش از 140 تن از آنها ایرانی بوده اند. در این حادثه 934 نفر نیز مجروح شده اند.

بر اساس این گزارش این دومین حادثه ای است که در مراسم حج امسال در عربستان اتفاق افتاده است. پیش از این نیز سقوط یک جرثقیل در مسجد الحرام در مکه منجر به کشته شدن 109 زائر شد.

به گزارش ایسنا،‌ حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در دیدار با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل از وی خواست تا وظایف قانونی و انسانی دولت ریاض را در این زمینه متذکر شود.

انتهای پیام

کد N972469

وبگردی