آفتاب
رهبر حزب کارگر انگلستان:

مداخله غرب در خاورمیانه دلیل پیدایش داعش است

مداخله غرب در خاورمیانه دلیل پیدایش داعش است

رهبر یکی از احزاب پارلمانی انگلستان از کشورهای غربی خواست تا اتهام دست داشتن در ایجاد گروه داعش را پذیرفته و مانع از ارسال کمک های مالی به این گروه تروریستی شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر پارلمان انگلستان، در اظهاراتی که انتظار می رود انتقاد دولت لندن را در پی داشته باشد، با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سوی آمریکا و انگلستان، آنها را مسئول ریشه دواندن داعش در منطقه خاورمیانه عنوان کرد.

کوربین با اشاره به این مطلب که پیدایش گروهی مثل داعش در عرصه معادلات منطقه ای نمی تواند پدیده ای اتفاقی باشد گفت: داعشی ها منابع مالی زیادی در اختیار دارند و حتما از جای خاصی تغذیه می شوند. آنها به منبع عظیمی از تسلیحات مجهز هستند که قاعدتا جای خاصی در تهیه آن نقش داشته است. نمی گویم که همه اینها حاصل دخالت غرب در منطقه خاورمیانه است اما مسلما بخشی از آن از غرب ریشه می گیرد.

 وی در ادامه، تصمیم نیروهای ائتلاف برای اجرای عملیات در حریم هوایی سوریه را محکوم کرده و نتیجه چنین دخالت ورزی را غیر قابل پیش بینی توصیف کرد.

کوربین گفت: چشم انداز کمپین مبارزه با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه، از همان ابتدای تشکیل در سال ۲۰۱۳ نامشخص بود.   

وی تنها راه حل بحران سوریه را استمداد از دیپلماسی تلقی کرده و قطع همه کمک های مالی را که از همه نقاط جهان به ویژه عربستان سعودی به جبهه داعش سرازیر می شود، خواستار شد.

کد N972467

وبگردی