آفتاب
نماینده مردم سمنان:

نبرد تفسیرها از متن برجام شروع شده/انتقاد از یارکشی‌های انتخاباتی

نبرد تفسیرها از متن برجام شروع شده/انتقاد از یارکشی‌های انتخاباتی

نماینده سمنان در مجلس با انتقاد از یارکشی انتخاباتی دولت گفت: رفتار بعضی از دولتمردان اینگونه نشان می دهد که آنان به جز دو مأموریت مدیریت انتخابات و مذاکره با آمریکا، برای خود ماموریتی قائل نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، علیرضا خسروی نماینده سمنان در نطق میان دستور، با اشاره به حادثه منا اظهار داشت: بغضی که از چند روز پیش بر گلویمان نشسته نه می شکند و نه تمام می شود. حریم الهی به دست حکام پهن پیکری افتاده که مردانگی‌شان را در کشتار کودکان و زنان بی گناه یمنی نشان داده است.

نماینده مردم سمنان در مجلس اظهار داشت: سعودی‌ها لیاقت اداره این مشاهد را ندارند، مکه و مدینه را باید دو شهر بین المللی اسلامی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه سیاست کلی امریکا حفظ چهارچوب تحریم هاست اظهار داشت: تحریم ها از طریق برداشت و تفسیر نادرست و یا از طریق انتقال تحریم ها به موضوعات دیگر از جمله حقوق بشر و یا حمایت از مقاومت و یا موضوعات دیگر ادامه می یابد.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه با این اوصاف نبرد تفسیرها از متن برجام شروع شده است اظهار داشت: اگر بناست تحریم ها برداشه نشود پس معامله باطل خواهد بود.

وی تصریح کرد: چرا دولت در میانه خدمتگزاری به مردم در حالی که هزاران نیاز ضروری کشور شامل ازدواج جوانان، گره کور مسکن، بیکاری، تولید داخلی و گروه های دیگر را بی پاسخ گذاشته و به فکر یارکشی انتخاباتی است و آیا تکلیف دولت گشودن گره های اقتصادی است یا فعالیت های انتخاباتی.

خسروی گفت: رفتار بعضی از دولتمردان اینگونه نشان می دهد که آنان به جز دو مأموریت مدیریت انتخابات و مذاکره با آمریکا برای خود ماموریتی قائل نیستند.

وی ادامه داد: حمله به شورای نگهبان و با این ادبیات که مگر مجلس اول که در آن زمان حتی شورای نگهبان هم وجود نداشت بهترین مجلس تاریخ ما نبود، غافل از اینکه در همان زمان که شورای نگهبان حضور نداشت رئیس جمهور مملکت با لباس زنان از کشور فراری شد.

نماینده سمنان در مجلس ادامه داد: با این ادبیات که اگر کسی از تکرار دولت های نهم ودهم تنش نلرزد یک ایرانی با شرف نیست، به دولت های گذشته حمله می کنند؛ غافل از اینکه آیندگان نیز درباره ما قضاوت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه امروز عزل و نصب های پاندولی و اینکه هر کی که با ما نیست بر علیه ماست و جابجایی فرمانداران و استانداران را پررنگ تر از گذشته می بینیم.

خسروی ادامه داد: در مورد رفت و آمد سرمایه‌گذاران خارجی می گویم؛ آنها به کشور ما می آیند تا ببینند چه خبر است و تاکنون هیچ سرمایه گذاری نیامده که حرف سرمایه گذاری بزند ما اعلام می کنیم ابتدا تحریمی که مربوط به شماست را بردارید و بعد جهت مذاکره به ایران بیایید.

وی با طرح این سئوال که چرا نباید خودروسازان همتی به خرج دهند که ملت را از تولید داخلی راضی کنند اظهار داشت: مبلغ واقعی قیمت خودرو در حقیقت 50 درصد اعلام شده می باشد؛ اگر تولیدات را نمی خواهید اصلاح کنید با مردم بد برخورد نکنید و آنها را خائن نخوانید شاید مسائل و مشکلات و گرفتاری های امروز مردم در تمام حوزه های انتخابیه سوای پاره ای مسائل خاص و بومی برای همه ما یکسان و یا مشابه به یکدیگر است، مشکل بیکاری و اشتغال جوانان، موضوع ازدواج، سنگینی هزینه‌های زندگی و تحصیل فرزندان به ویژه در مقاطع دانشگاهی مشکل مسکن و اجاره نشینی ما را نگران و دغدغه ما را بیشتر می کند.

 

 

کد N972329

وبگردی