آفتاب
/فاجعه منا/

قاریان جان‌باخته در منا ثمره خدمت چند نسل فعالان قرآنی کشور بودند

قاریان جان‌باخته در منا ثمره خدمت چند نسل فعالان قرآنی کشور بودند

یک عضو هیئت مدیره جامعه قرآنی خوزستان گفت: قاریان جان‌باخته در حادثه منا ثمره چندین سال خدمت چند نسل از فعالان قرآنی اعم از قراء، حفاظ و گروه‌های تواشیح کشور بودند.

سیدکریم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، با تسلیت درگذشت امین باوی در حادثه منا اظهار کرد: امین باوی از نظر فنی از مبتهلان درجه یک کشور محسوب می‌شد و علاوه بر آن، خلق و خوی اسلامی وی نیز بیش از بُعد فنی، او را به عنوان یک مبتهل معرفی می‌کرد.

وی گفت: او از آن صداهای نادری بود که جامعه قرآنی کشور و جهان اسلام از برکت حضورش بی‌نصیب شد. اخلاق‌مداری و علاقه وافر این جوان بزرگ به اهل بیت(ع) در جلسات آموزشی که برای آهنگسازی آثار خود نزد بنده می‌آمد مشهود بود. گروه تواشیح باقرالعلوم و مخصوصا امین باوی به قدری به نماز و دین ارادت داشت که بنده به حال آنها غبطه می‌خوردم.

موسوی ادامه داد: اینها ثمره چندین سال خدمت چند نسل از قراء و حفاظ و گروه‌های تواشیح کشور بودند. این عزیزان در بهترین زمان و بهترین مکان به رحمت خداوند پیوستند و این جای تبریک به جامعه قرآنی کشور و خانواده‌های آنان دارد. همه اذهان و دل‌های آگاه، به این حرف واقف هستند که آنها به حق خود رسیدند و این ثمره تلاش قرآنیانی است که تلاش کردند و برکت این همت و تلا‌ش‍‌ها در این چند نفر متجلی شد.

این عضو هیات مدیره جامعه قرآنی خوزستان همچنین با تسلیت درگذشت محسن حاجی‌حسنی کارگر در این حادثه نیز گفت: این قاری قرآن از مفاخر جهان اسلام است. جوان شایسته‌ای که نور قرآن و اهل بیت(ع) در چهره وی نمایانگر صفات اخلاقی و درونی او بود.

این مبتهل خوزستانی اظهار کرد: شکی نیست جامعه قرآنی خوزستان از داغ این اتفاق و بزرگی این ضایعه ره‌توشه‌ای برای برنامه‌ریزی آتی خود خواهد داشت و مطمئنا خداوند منان که این مسیر را برای این عزیزان انتخاب کرده است مسیر صبر و طاقت را برای خانواده‌های آنان نیز ترسیم خواهد کرد.

موسوی در پایان ضمن تسلیت به داغداران جامعه قرآنی گفت: این دوستان به حق خود رسیدند و بنده فقط و فقط به این عزیزان غبطه خواهم خورد.

انتهای پیام

کد N972190

وبگردی