آفتاب

پاپ نیاز به فیزیوتراپی دارد

پاپ نیاز به فیزیوتراپی دارد

در حالی که پاپ فرانسیس همچنان در آمریکا به سر می‌برد، سخنگوی واتیکان اعلام کرد که پاپ فرانسیس بیش از پیش موقع راه رفتن می‌لنگد و از ناراحتی مفصل ران رنج می‌برد و مرتب فیزیوتراپی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاپ فرانسیس، رهبر 78 ساله کاتولیک‌های جهان تور کوبا را به پاپان رسانده و امروز (یکشنبه) نیز سفر پنج‌ روزه‌اش به ایالات متحده به پایان می‌رسد. در این مدت دیده شد که پاپ بسیار آهسته و با دقت راه می‌رود و همراهان در موقع بالا و پایین رفتن از پله‌ها به پاپ کمک می‌کنند.

فدریکو لومباردی، سخنگوی واتیکان در جمع خبرنگاران در فیلادلفیا درباره شرایط جسمانی پاپ گفت: پاپ اندکی در حرکت دادن پاها مشکل دارد اما حال او در بعضی از روزها بهتر است. در زمان سفرهای این چنینی، پاپ اندکی خسته می‌شود اما خوب می‌خوابد.

رهبر کاتولیک‌های جهان به صورت معمول در واتیکان ساعت چهار یا پنج صبح بر می‌خیزد تا به برنامه فشرده خود که شامل دیدار با تعداد زیادی از مردم می‌شود، رسیدگی کند. حال در این سفر برنامه پاپ فشرده‌تر نیز شده و گاهی اوقات وی در آخرین لحظات برنامه خود را کنسل می‌کند.

انتهای پیام

کد N972139

وبگردی