آفتاب

سبحانی‌نیا: رایزنی با کشورهای اسلامی برای اداره حرمین شریفین پیگیری شود

سبحانی‌نیا: رایزنی با کشورهای اسلامی برای اداره حرمین شریفین پیگیری شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رایزنی وزارت امور خارجه با کشورهای اسلامی برای اداره حرمین شریفین را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین سبحانی‌نیا در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: فاجعه مصیبت‌بار منا که باعث جان باختن بیش از 2000 نفر و مصدومیت جمع کثیری از زائرین بیت‌الله‌الحرام گردید موجب درد و اندوه جهان اسلام شد و عید آنان را به عزا تبدیل کرد.

وی ادامه داد: در این میان مدیریت غلط و ناکارآمد دولت سعودی عمق این فاجعه را بیشتر و مسلمین جهان را آزرده‌تر می‌کند که لازم می‌دانم این حادثه بزرگ و غمبار را به حضرت ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری و خانواده‌های داغدار و بازماندگان آنان تسلیت بگویم.

نماینده مردم نیشابور خاطرنشان کرد: از سازمان کنفرانس اسلامی و دولت های مسلمان، اتحادیه‌ بین المجالس اسلامی و علمای جهان اسلامی می‌خواهم علاوه بر محکوم کردن عملکرد ضعیف و نادرست مدعیان خدمت به حرمین شریفین در برگزاری حج ابراهیمی، خواستار تغییر در مدیریت این کنگره عظیم عبادی سیاسی دنیای اسلام در راستای تأمین امنیت مردم و ارائه خدمت مناسب به مهمانان سرزمین وحی باشند.

سبحانی‌نیا همچنین بیان کرد: از وزارت امور خارجه نیز می‌خواهم موضوع رایزنی با کشورهای اسلامی را برای اداره حرمین شریفین تحت اشراف سازمان همکاری‌های اسلامی در دستور کار خود قرار دهد و به صورت جدی پیگیر انتقال سریع پیکرهای پاک حجاج جان‌باخته و مجروحین عزیز به داخل کشور باشند و از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک برای شناسایی مفقودین استفاده نمایند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: دولت مرتجع و سران بی‌کفایت عربستان سعودی باید بدانند که خون‌های پاکی که به خاطر بی‌تدبیری و جنگ قدرت داخلی آنان در مسجدالحرام و منا و همچنین در یمن و عراق و سوریه ریخته شده دیری نخواهد گذشت گریبان آنان را خواهد گرفت و همچون صدام از اریکه قدرت به زیر خواهد کشید.

ادامه دارد

کد N972020

وبگردی