آفتاب
دبیر کل حزب اسلامی کار:

اصلاح‌طلبی یک تحول و تغییر نگرش اصلاحی در همه زمینه‌ها است

اصلاح‌طلبی یک تحول و تغییر نگرش اصلاحی در همه زمینه‌ها است

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: 9 هزار کارفرما در کشور به دلیل بدهی ممنوع‌الخروج شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، حسین کمالی در همایش دانشجویان و جوانان اصلاح‌طلب و اعتدالگرا در سینما جهان‌نمای چالوس با بیان اینکه همه آنچه که در کشور مانع رشد و پیشرفت است باید برطرف شود، اظهار کرد: اصلاح‌طلبی یک تحول و تغییر نگرش اصلاحی در همه زمینه‌ها است تا در همه روش‌ها راهی نو و رو به پیشرفت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبی یک جریان در مقابل سایر جریان‌ها نیست، یادآور شد: اصلاح‌طلبی یک تفکر است و کسی نمی‌تواند این تفکر را محبوس کند.

دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند با برخوردهای سخت می‌توانند مانع پیشرفت جریان اصلاح‌طلبی شوند، تصریح کرد: کار آنها مانند خارج کردن باطری یک ساعت است چون شاید ساعت از کار بیافتد ولی زمان نمی‌ایستد.

کمالی ادامه داد: جریان اصلاحات یک جریان برانداز و ضد انقلاب نیست، همچنین یک اصلاح‌طلب پرخاشگر نیست و نمی‌تواند حتی به دشمن خودش هم حرف زشت و تندی بزند و حقوق اقلیت را نیز به رسمیت می‌شناسد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبی به تفکرات مختلف اجازه بروز و ظهور می‌دهد، اظهار کرد: اصلاح‌طلبی در طول تاریخ همواره جریان داشته است و کسانی که به آینده و فکر بهتر معتقدند در زمره اصلاح‌طلبان هستند.

وزیر کار دوره سازندگی و اصلاحات با ابراز تاسف از وابسته بودن کشور از نظر اقتصادی به نفت گفت: اقتصاد مبتنی بر درآمد نفتی وبال گردن کشور شده است، اقتصادی که سود در آن وجود نداشته باشد، اقتصادی بدون بالندگی جامعه است.

کمالی با اشاره به حجم بالای طلاق و بیکاری و خودکشی در کشو ر آن را بیانگر این دانست که خیلی از تحولات انجام نشده است و افزود: مردم نسبت به آسیب‌دیدگان اجتماعی باید همبستگی ملی داشته باشند.

وی افزایش آسیب‌های اجتماعی را موجب کاهش نشاط اجتماعی در جامعه دانست و گفت: گفتمان‌های اجتماعی در کشورمان به حداقل ممکن رسیده است و همه با دلخوری از کنار هم رد می‌شوند.

دبیرکل حزب اسلامی کار با بیان اینکه دیپلماسی پنهان، دیپلماسی قابل پذیرشی نیست و باید همه مسائل برای مردم مطرح شوند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر همه از دیپلماسی آشکار سخن می‌گویند که باید در دستور کار قرار گیرد.

کمالی با اشاره ممنوع الخروج شدن 9 هزار کارفرمای کشورمان به دلیل بدهی عنوان کرد: در دولت قبل برای به دست آوردن رای مردم، 3600 میلیارد تومان ماهانه پول توزیع کردند که چندین برابر بودجه عمرانی کشور است که با این رقم می‌توانستیم ماهانه به طور متوسط 3600 کارخانه جهت اشتغال افراد بیکار ایجاد کنیم و به اقتصاد کشور نیز کمک می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه برای اداره کشور به برنامه نیاز است، ابراز کرد: برای انتخاب یک رئیس‌جمهور یا نماینده مجلس باید احساس مسئولیت کنیم و به افراد با برنامه رای داده شود.

وی لحاظ کردن مدرک کارشناسی ارشد را برای کاندیداتوری در مجلس اشتباه بزرگی دانست و افزود: در کشوری که تعداد بی‌سوادان آن بیش از 9 میلیون نفر است این قانون به کشور آسیب می‌رساند چون خیلی از کاربلدان که در تولید نقش داشتند به دلیل مدرک‌گرائی مجلس از صحنه خدمت دور شدند.

کمالی در پایان یادآور شد: باید زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم را در انتخابات فراهم کنیم.

انتهای پیام

کد N971887

وبگردی