آفتاب

دهها نظامی سعودی در اسارت ارتش یمن

دهها نظامی سعودی در اسارت ارتش یمن

واحد مرکزی خبر نوشت: معاون سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت دهها نفر از نظامیان سعودی به اسارت درآمده اند و دراختیار ارتش و کمیته های مردمی یمن هستند.

عزیز راشد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العالم درباره آخرین دستاوردهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، گفت نیروهای ائتلاف سعودی و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس تلاش کردند در اطراف پایگاه صحن الجن در شمال استان مأرب پیشروی کنند اما ارتش و کمیته های مردمی به مقابله با آن ها پرداختند و تلفات سنگینی به آن ها وارد کردند. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین محل حضور آن ها را با موشک های کاتیوشا هدف قرار دادند. نیروهای ائتلاف در منطقه مصاریا نیز قصد داشتند پیشروی کنند اما با حمله شدید ارتش و کمیته های مردمی مواجه شدند و خودروهای زرهی آن ها هدف قرار گرفت و دچار آتش سوزی شد.

وی درباره تسلط ارتش و کمیته های مردمی یمن بر پایگاههای نظامی سعودی، اظهار داشت ارتش یمن هفته گذشته پیشروی زیادی در جبهه شمالی و شمال غربی در منطقه جیزان داشته است و کنترل مجتمع نظامی نیروهای سعودی را در اختیار گرفته است. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن دو شب پیش و دیروز نیز پیشروی زیادی داشتند و کنترل منطقه الحثیره را در اختیار گرفتند. علاوه بر این دیروز چهار پایگاه نظامی ارتش عربستان هدف قرار گرفته است و براثر آن بیش از چهارده نفر از نظامیان و افسران سعودی کشته شده اند.

عزیز راشد درباره شمار اسرا و تلفات نظامیان سعودی، گفت در دو روز گذشته شماری از نظامیان در استان مأرب به اسارت درآمده اند. در مناطق عربستان نیز دهها نفر از آن ها به اسارت درآمده اند و آن ها هم اکنون در اختیار ارتش و کمیته های مردمی یمن هستند و با آن ها به عنوان اسرای جنگی برخورد می کنیم و همه نیازهای لازم را در اختیار آن ها قرار می دهیم. هر روز شماری از نظامیان سعودی در حملات کشته می شوند. ما نمی خواهیم شمار بیشتری از نظامیان سعودی را به قتل برسانیم زیرا می دانیم که رژیم سعودی آن ها را مجبور می کند بجنگند. روز گذشته پنج خودروی نظامی عربستان به طور کامل منهدم شد. در منطقه الردیف نیز یک دستگاه تانک منهدم شد.

وی گفت نیروهای ارتش یمن موفق شدند یک فروند بالگرد آپاچی آمریکایی را سرنگون کنند. این ششمین یا هفتمین بالگردی است که به دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن سرنگون می شود. سرنگونی هفت فروند بالگرد آپاچی موفقیت بزرگی به شمار می رود. ارزش این بالگردها بیش از هفتصد میلیون دلار است. علاوه بر این یک فرمانده گارد مرزی عربستان کشته شد و بعد از اینکه ستاد تبلیغات جنگی کشته شدن او را اعلام کرد، عربستان چاره ای نداشت جز اینکه به کشته شدن او اعتراف کند.

52261

کد N971872

وبگردی