آفتاب

علی عبدالله صالح به تهدیدهای هادی پاسخ داد

علی عبدالله صالح به تهدیدهای هادی پاسخ داد

ایرنا نوشت: عبده الجندی از رهبران حزب کنگره مردمی وابسته به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن خطاب به عربستان و در پاسخ به سخنان عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی یمن گفت: صالح در قلب هر یمنی جا دارد زیرا بر اساس هیچ توافقنامه سیاسی یمن را ترک نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری الیمن السعید، الجندی تاکید کرد که نیروهای عربستان و هم پیمانان آن آخرین نفس های خود را در شمال یمن می کشند. وی افزود: اگر مردم، ارتش و قبایل یمن با صالح مخالف بودند به شما می پیوستند.

عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن روز گذشته بار دیگر نیروهای انصار الله و ارتش را تهدید به نابودی و نصب پرچم خود بر فراز جبال مران صعده زادگاه عبدالملک الحوثی رهبر انصار الله و سنجان واقع در صنعا زادگاه علی عبدالله صالح کرد.
هادی ادعا کرد که انصار الله از صالح برای آزار رساندن به دوستان (عربستان) استفاده کرده است.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا مجروح شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

52261

کد N971801

وبگردی