آفتاب

آمانو: نیازی به بازدید دوباره از پارچین نیست

آمانو: نیازی به بازدید دوباره از پارچین نیست

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که نیازی به بازدید دوباره از سایت پارچین نیست.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که نیازی به بازدید دوباره از سایت پارچین نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی در پاسخ به این سوال که آیا لازم است بازدید دیگری از سایت پارچین انجام شود، گفت: من چنین نظری ندارم. نیازی به بازدید دوباره نیست. ما در حال حاضر نیز نمونه‌هایی در اختیار داریم.

یوکیا آمانو که هفته گذشته در سفرش به تهران از پارچین بازدید کرده بود در ادامه یادآور شد: بازدید اخیر کاملاً مفید بود و آژانس هم اکنون می‌تواند به جلو پیش برود.

در پی سفر آمانو به تهران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مقامات ایرانی اعلام کردند، متخصصان فنی ایران نمونه‌برداری‌ها از پارچین که یک سایت نظامی محسوب می‌شود را انجام داده‌اند. این نمونه‌ها هم اکنون برای بررسی در اختیار کارشناسان آژانس قرار گرفته است.

مدیر کل آژانس پس از بازگشت از سفرش به تهران در پاسخ به برخی انتقادات از این مسله که ایران خود این نمونه برداری‌ها را انجام داده است به خبرنگاران گفت که آژانس درستی و اعتبار نمونه‌برداری‌های پارچین را تایید می‌کند.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه ژوئیه بر سر یک نقشه راه به توافق رسیدند که بر اساس آن تمام مسایل باقیمانده درباره برنامه هسته‌ای گذشته و حال ایران تا پایان سال جاری میلادی حل و فصل شود. سوالات آژانس درباره پارچین یکی از این موضوعات است.

انتهای پیام

کد N971768

وبگردی