آفتاب

عدم آمادگی انگلیس برای انجام عملیات نظامی در سوریه

عدم آمادگی انگلیس برای انجام عملیات نظامی در سوریه

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که وی تا زمان حصول اطمینان از حمایت لازم، آمادگی ندارد طرح انجام عملیات نظامی در سوریه را به پارلمان بفرستد.

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که وی تا زمان حصول اطمینان از حمایت لازم، آمادگی ندارد طرح انجام عملیات نظامی در سوریه را به پارلمان بفرستد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که حضور این کشور در عملیات علیه داعش در عراق و سوریه تا سال آینده تمدید شده است.

جنگنده‌های انگلیس در عملیات رزمی علیه داعش در عراق به شکل مستقیم حضور دارند اما در سوریه به دلیل مخالفت دولت دمشق تنها به پرواز‌های شناسایی و اطلاعاتی می‌پردازند. ارتش انگلیس منتظر مجوز پارلمان است تا حملات خود را در سوریه نیز آغاز کند.

فالون گفت: هواپیماهای جاسوسی سنتینل به ماموریت‌های خود تا سال 2016 به عنوان بخشی از تعهد خود برای انجام ماموریت‌های «شناسایی، جاسوسی و تجسسی» در ائتلاف مبارزه علیه داعش به رهبری امریکا ادامه می‌دهند.

وزیر دفاع انگلیس همچنین اعلام کرد که نیروهای عراقی به ائتلاف کمک می‌کنند و توانسته‌اند 25 درصد از سرزمین‌های تصرف شده توسط داعش را بازپس گیرند.

مایکل فالون اضافه کرد: مبارزه با داعش اولویت عملیات ماست و انگلیس نقشی حیاتی در این باره بازی می‌کند. نیروهای مسلح ما در بیش از 300 عملیات هوایی یعنی در یک‌سوم از تمام عملیات تجسسی ائتلاف حضور داشتند و بیش از 2000 شبه نظامی محلی را آموزش داده‌اند.

وی افزود: در سال 2014 داعش با آزادی تمام در عراق پیش می‌رفت اما ما توانستیم کمک کنیم که از پیشرفت داعش جلوگیری شود و یک‌چهارم از سرزمین‌های تصرف شده توسط این گروه را پس بگیریم. اکنون باید در همین روند پیشروی داشته باشیم. ما عملیات خود را کاهش نمی‌دهیم تا زمانی که این سازمان تروریستی وحشی را شکست دهیم.

وزیر دفاع انگلیس گفت که دولت عراق توانسته است 200 کیلومتر مربع در شمال این کشور را دوباره به کنترل درآورد، شهر تکریت را بازپس گیرد و داعش را به خروج از استان دیالی در شرق این کشور وادار کند.

در کل 800 پرسنل نظامی انگلیس در عملیات ائتلاف حضور دارند که تاکنون 2000 سرباز عراقی را آموزش داده‌اند.

انتهای پیام

کد N971662

وبگردی