آفتاب
/فاجعه منا/

یک استاد حوزه: مسلمانان باید اختیار کامل مدیریت حج را از آل‌سعود بگیرند

یک استاد حوزه: مسلمانان باید اختیار کامل مدیریت حج را از آل‌سعود بگیرند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کرمانشاه با محکوم کردن اتفاقات حج تمتع امسال، گفت: آل‌سعود توان مدیریت مراسم حج را ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه با اشاره به تعطیلی روز شنبه حوزه‌های علمیه سراسر کشور در اعتراض به بی‌کفایتی آل‌سعود در مدیریت مناسک بزرگ حج، آل‌سعود را خائن‌الحرمین دانست و اظهار کرد: آل‌سعود اگر توان داشته باشند حتی از یکسان کردن کعبه با خاک و شکافتن قبر پیامبر اکرم(ص) ابایی ندارند.

فتحی گفت: اتفاقات اخیر مناسک حج مثل سقوط جرثقیل و حاثه منا که منجر به کشته و زخمی شدن جمع زیادی از زائران حج تمتع شد، بی کفایتی آل سعود در مدیریت مناسک حج را به اثبات رساند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کرمانشاه افزود: آل‌سعود اگر تدبیر داشت باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کرد که حاجیان در مناسک حج آسیبی نبینند و بی‌کفایتی آنان در مدیریت حج که خالی از غرض ورزی هم نیست، مشهود است.

فتحی افزود: آل‌سعود توان مدیریت مراسم حج را ندارند و مسلمانان باید با هم متحد شده و اختیار کامل مدیریت حج را از آل‌سعود بگیرند.

وی با اشاره به لزوم چاره‌اندیشی کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تکرار اتفاقات این‌چنینی افزود: سران و شخصیت‌های کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تکرار مجدد اتفاقات ناگوار در مراسم حج باید با هم رایزنی کرده و تدابیری بیاندیشند که مدیریت حج از انحصار آل‌سعود درآمده و بر عهده مسلمانان باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر لزوم برخورد با حوادث این‌چنینی برای جلوگیری از تکرار آن، گفت: دولت عربستان باید مسئولیت اتفاقات اخیر حج تمتع را پذیرفته و پاسخگو باشد.

انتهای پیام

کد N971383

وبگردی