آفتاب
/فاجعه منا/

جنتی: عربستان تا کنون برای هیات ایرانی ویزا صادر نکرده است

جنتی: عربستان تا کنون برای هیات ایرانی ویزا صادر نکرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که مامور شده است به ریاست هیاتی برای پیگیری وضعیت حجاج ایرانی در فاجعه منا به مکه برود گفت:‌ با وجود این که مراتب اهمیت این موضوع به کاردار عربستان در تهران اعلام شده است ولی تا الان آن‌ها ویزا نداده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی جنتی شنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو با بیان این که قرار بود که امروز به عربستان اعزام شویم ولی به علت صادر نشدن ویزا هنوز این امر محقق نشده است افزود: سفارت ما در عربستان سعودی و شخص سفیر به صورت مرتب این موضوع را پیگیری می‌کنند. بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز به دنبال این موضوع است. دکتر ظریف هم که در نیویورک به سر می‌برند در گفت‌وگو با برخی مقامات سعودی این موضوع را مطرح کرده‌اند.

او در پاسخ به این سوال که آیا برای وزیر بهداشت نیز که قرار بوده شما را همراهی کند ویزا صادر نشده است؟ گفت: آن چه که در جلسه دولت تصمیم گرفته شد این بود که هیاتی به ریاست بنده به همراه آقای قشقاوی، دبیرکل جمعیت هلال احمر و مجموعه‌ای از سازمان‌های خدماتی عازم این منطقه شوند که همان طور که اشاره کردم تا الان ویزایی داده نشده است.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که آیا در گروه اعزامی روان‌کاوانی نیز حضور خواهند داشت یا نه؟ گفت: تا الان این موضوع در ذهن ما نبوده و آن چه که برای ما مهم بوده این است که هیات بتواند تصویر درستی از این واقعه به دست آورد؛ چالش‌ها را شناسایی کند و این که هرچه زودتر پیکر جان‌باختگان و مجروحان را به داخل کشور منتقل کنند.

انتهای پیام

کد N971290

وبگردی