آفتاب

شینهوا: آمریکا نمی‌تواند ذهنیت جنگ سردی را کنار بگذارد

شینهوا: آمریکا نمی‌تواند ذهنیت جنگ سردی را کنار بگذارد

خبرگزاری دولتی شینهوای چین با اظهار این‌ که آمریکا قادر به کنار گذاشتن ذهنیت جنگ سردی خود نیست تاکید کرد، پکن و واشنگتن نباید اجازه دهند منطقه آسیا‌ - اقیانوسیه به سوی تبدیل شدن به یک میدان رزم مرگبار به پیش برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری شینهوا چین در تفسیری با عنوان "آسیا - اقیانوسیه میدان رزم چین و آمریکا نیست" نوشت: با انجام نخستین سفر رسمی شی جینپینگ، رئیس جمهور چین به آمریکا، تعامل واشنگتن و پکن در منطقه آسیا - اقیانوسیه در حال ورود به یک مسیر قابل پیش‌بینی‌تر و مطمئن‌تر است.

این خبرگزاری نوشت: برخی از پیام‌های برآمده از سفر شی جینپینگ نشان می‌دهند که هر دو کشور بزرگ چین و آمریکا لزوم حفظ صلح و ثبات در منطقه آسیا - اقیانوسیه را درک می‌کنند و تمایل مشترکی برای این مساله دارند.

در این مطلب که امروز (شنبه) انتشار یافت عنوان شد: با توجه به نگرانی‌های ملموس کارشناسان بین المللی در خصوص اینکه منطقه در حال تبدیل شدن به یک میدان رزم برای اعمال نفوذ چین و آمریکا است، توافق اخیر آنها برای افزایش گفت‌وگو در زمینه امور آسیا - اقیانوسیه دلگرم کننده است.

خبرگزاری شینهوا در ادامه عنوان کرد: منطقه آسیا - اقیانوسیه برای صلح و توسعه جهانی حیاتی است. این منطقه میزبان 40 درصد جمعیت جهان بوده، 48 درصد تجارت جهانی از طریق این منطقه انجام شده و 57 درصد از بازده جهانی نیز متعلق به این منطقه است.

در این مقاله عنوان شد: به همین دلیل تعامل چین و آمریکا در آسیا - ‌اقیانوسیه مهم است. اگر چنین تعاملی مثبت باشد به نفع همه بوده و اگر منفی باشد به ضرر همه خواهد بود.

خبرگزاری شینهوا در این تفسیر تاکید کرد: گسترش قابل توجه حضور نظامی آمریکا در منطقه آسیا - اقیانوسیه باعث جسور شدن برخی مدعیان مناقشه ارضی دریای چین جنوبی برای انجام اقدامات تهاجمی زیان‌بار شده است هرچند که آمریکا متعهد شده در این مناقشه پیچیده طرف هیچ کسی را نگیرد.

در ادامه این مطلب آمده است: ریشه همه این موانع ناتوانی واشنگتن در کنار گذاشتن ذهنیت منسوخ جنگ سردی خود است.

انتهای پیام

کد N971146

وبگردی