آفتاب
/فاجعه منا/

مجمع نیروهای خط امام:سازمان کنفرانس اسلامی و شخصیت های جهان اسلام وارد عمل شوند

مجمع نیروهای خط امام:سازمان کنفرانس اسلامی و شخصیت های جهان اسلام وارد عمل شوند

در پی حادثه غم بار و مصیبت جانباختن شماری از هموطنانمان در مناسک حج مجمع نیروهای خط امام با صدور بیانیه ای ضمن تسلیت این واقعه تاسف بار به بازماندگان ، پیگیری جدی دولت و ورود سازمان کنفرانس اسلامی برای روشن شدن ابعاد و دلایل این فاجعه را خواستار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،متن این بیانیه به شرح زیر است:

حوادث مصیبت بار و فجایع رخ داده در مناسک حج امسال، جهان اسلام را غرق در ماتم و ملتهای مسلمان را عزادار نمود. در این میان، شماری از هموطنان که به عشق زیارت مدینه رسول الله(ص) و طواف بیت الله الحرام ،لبیک گویان پای در راه میعاد با ابراهیم خلیل نهاده بودند، پس از وقوفی عارفانه، به شوق اتمام عاشقی در مسیر منا جان بر سر جانان نهادند و ملتی را در این فراق به سوگ خود نشاندند.

مجمع نیروهای خط امام ضمن همدردی با بازماندگان این مصیبت و عرض تسلیت به خانوادههای داغدار این فاجعه تاثربار، لازم می‌داند نکاتی را به محضر ملت شریف ایران و دولت محترم جمهوری اسلامی و برادران دینی در سراسر جهان ابراز نماید.

١-همانگونه که از ساعات اولیه انتشار اخبار حادثه، انتظار می رفت، مسئولین کشور، عزم و اراده جدی خود را در پیگیری سیاسی و حقوقی و بین المللی ابعاد پیدا و پنهان حادثه و رسیدگی همه جانبه به وضعیت همه آسیب دیدگان تا حصول نتیجه به کار گرفته‌اند و این امر می‌تواند مرهمی ناچیز بر این مصیبت و غم عمومی باشد.

٢- به گواهی تاریخ، این اولین بار نیست که مناسک حج، دستخوش فجایعی از این دست می شود و این موضوع دلیلی کافی و روشن بر عدم صلاحیت حکومت سعودی است؛ حکومتی که دیروز، بنیان‌گذار و حامی اندیشه‌ای انحرافی به نام وهابیت بود و امروز حامی باند قاتل و جانی به نام داعش است، و همزمان سرگرم تجاوز و قتل عام مسلمانان یمن می‌باشد. در این شرایط به منظور یافتن راهکاری عملیاتی و واقعی و همچنین روشن شدن ابعاد و دلایل این واقعه مصیبت بار ، ورود سازمان کنفرانس اسلامی و پیگیری و رسیدگی جدی و ریشه ای آن ضرورت دارد.

٣- سلسله حوادث و مصیبت های حل نشدنی امروز مسلمانان ، حاصل تفرقه ای است که جهان اسلام را در برگرفته است و هر لحظه در چهره و ساحتی جدید نمایان می‌شود و هیچ ملتی حتی در امن ترین کشورهای اسلامی و مسلمان نشین، از آن در امان نیستند.

مجمع نیروهای خط امام با ابراز تاسف عمیق از مصیبت جان باختن بیش از هزار زائر بیت الله الحرام از ملیت های گوناگون و همدردی با بازماندگان آنان در کشورهای مختلف جهان، شخصیت های جوامع اسلامی را به تفکر و تامل در ریشه های معضلات جهان اسلام فراخوانده و دست همکاری به سویشان دراز می کند.

والسلام

مجمع نیروهای خط امام

انتهای پیام

کد N971067

وبگردی