آفتاب
بذرپاش خبر داد،

طرح دو فوریتی مجلس برای انتقال مدیریت حج به سازمان همکاری های اسلامی

طرح دو فوریتی مجلس برای انتقال مدیریت حج به سازمان همکاری های اسلامی

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد یک طرح دو فوریتی برای انتقال مدیریت حج از عربستان به سازمان همکاری های اسلامی خبر داد.

مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت:‌ طرح الزام دولت به رایزنی با کشورهای اسلامی جهت انتقال مدیریت حج از دولت عربستان به سازمان همکاری‌های اسلامی در یک ماده واحده تنظیم شده و قرار است فردا (یکشنبه) با قید دو فوریت تقدیم هیأت رئیسه مجلس شود.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه حوادث مسجد الحرام و منا چیزی نیست که بشود آن را یک امر تصادفی قلمداد کرد، ‌اظهار کرد: در این مدت مدیریت سعودی آسیب‌های فراوانی به حجاج ایرانی وارد کرده؛ آسیب‌هایی که دل هر آزاده و انسانی را به درد می آورد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های حج بر دوش حجاج است و سالیانه میلیون ها نفر توسط کشورهای مختلف به حج اعزام می شوند افزود:‌ در این شرایط ضرورت نظارت بیشتر بر هزینه‌های اجرایی کنگره حج بیش از پیش احساس می‌شود و دولت و مجلس باید از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک خود در این زمینه استفاده کنند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس یادآور شد:‌ در این طرح دو فوریتی پیش بینی شده که حداکثر رایزنی با سایر کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی به عمل آید تا فرایند نظارت بر مدیریت حج از دولت عربستان به سازمان همکاری های اسلامی یا سازمانی بین کشورهای اسلامی واگذار شود؛ چرا که این سازمان از معدود ظرفیت‌های جهان اسلام است.

بذرپاش در پایان خاطر نشان کرد: دولت و مجلس باید در این رابطه رایزنی‌های لازم را انجام دهند به ویژه اینکه با توجه به فضای موجود علیه سعودی‌ها در دنیا این امر شدنی به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

کد N971058

وبگردی