آفتاب

دولت شیلی با بولیوی مذاکره نمی‌کند

دولت شیلی با بولیوی مذاکره نمی‌کند

دولت شیلی هرگونه مذاکره دوجانبه با دولت بولیوی بر سر مناقشات مرزی را پس از اعلام رسیدگی دادگاه بین‌المللی به این مساله رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هرالدو مونوز، وزیر خارجه شیلی طی سخنرانی خود در نیویورک در این باره گفت: چرا ما باید به صورت دو جانبه درباره این موضوع گفت‌وگو کنیم؟ آنها بودند که انتخاب کردند مساله را در لاهه مطرح کنند.

روز پنجشنبه دادگاه لاهه در پی درخواست بولیوی از این دادگاه عالی سازمان ملل برای مجبور کردن شیلی به مذاکره درباره ادعاهای این کشور در اقیانوس آرام اعلام کرد که روز دادرسی به آن را در دستور کار خود قرار داده است.

ایوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی از دولت شیلی درخواست مذاکره در این خصوص کرده بود پس از آن در سال 2013 لاپاز از دادگاه لاهه خواست تا طی دستوری از دولت شیلی بخواهد برای پایان دادن به اختلافات و دستیابی به یک توافق حکمی صادر کند.

شیلی نیز در مقابل با اعلام این مساله که دادگاه لاهه هیچ‌گونه صلاحیت قضایی در این پرونده ندارد به مخالفت با این مساله پرداخت. دادگاه لاهه با رد این ادعا می‌گوید، شیلی مجبور به مذاکره است.

انتهای پیام

کد N970906

وبگردی