آفتاب
سبحانی‌نیا مطرح کرد،

سفر رئیس جمهور به نیویورک بعد از برجام آغاز دیپلماسی فعال در عرصه‌ی بین‌المللی

سفر رئیس جمهور به نیویورک بعد از برجام آغاز دیپلماسی فعال در عرصه‌ی بین‌المللی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت سفر رئیس جمهور به نیویورک انجام این سفر بعد از توافق هسته‌ای را آغاز یک دیپلماسی فعال در عرصه‌ی بین‌المللی دانست.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت و گو باخبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سفر آقای روحانی به نیویورک در شرایط موجود و سخنرانی بین روسای کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل از ابعاد مختلف اهمیت دارد و انتظار از رئیس جمهور این است که در سخنرانی خود مسائل مهم دنیای اسلام مساله‌ی فلسطین، تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه، تروریسم، افراطی‌گری، و ایستادگی کشورها مقابل این جریان خطرناک به عنوان تهدیدی برای منطقه و صلح جهانی را مطرح کنند.

وی افزود: قطعا باید تاکید شود که کشورها به موضوع تروریسم نگاه ویژه‌ای داشته باشند و حمایت‌های بیجا و مصلحت طلبانه را از روی سر این جریانات افراطی بردارند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس خاطر نشان کرد:‌ موضوع توافق هسته‌ای و نتیجه‌ای که تاکنون در زمینه مذاکرات حاصل شده و همچنین تلاش ایران برای دست یافتن به صلح پایدار و توافق جامع از دیگر مسائلی است که باید از ناحیه رئیس جمهور به کشورمان در سفر به نیویورک مطرح شود. ما باید از غربی‌ها بخواهیم به تعهدات خود عمل کنند نه این که صرفا رفتار خود را بر مبنای آنچه منافع‌شان تامین می‌کند تنظیم کنند.

سبحانی‌نیا تلاش برای امنیت و صلح جهانی بخصوص در خاورمیانه، یمن، بحرین، عراق، سوریه و تلاش جمعی برای بازگشت صلح و امنیت به منطقه را از دیگر موضوعات ضروری برای طرح در مجمع عمومی سازمان ملل عنوان و خاطر نشان کرد: سفر آقای روحانی به نیویورک در این مرحله و بعد از شکل گیری توافق هسته‌ای شروع یک دیپلماسی فعال و جدید در عرصه‌ی بین‌المللی است و پیام ویژه‌ای دارد و بی شک کلمات ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند تاثیر دیگری داشته باشد.

انتهای پیام

کد N970877

وبگردی