آفتاب
/فاجعه منا/

جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار: باید بیت الله الحرام را به افراد امین سپرد

جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار: باید بیت الله الحرام را به افراد امین سپرد

جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در پی کشتار حجاج بیت الله الحرام بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

امت بزرگ اسلام

حوادث غمبار و تاسف برانگیز در بیت الله الحرام و نیز در صحرای منا که بیش از 3500 کشته و زخمی بجا گذاشت، در طول تاریخ برگزاری مناسک حج سابقه نداشته است، این حادثه که خبر از یک توطئه عظیم علیه اسلام و مسلمین می‌دهد، امت اسلام را به سوک نشانده است.

حادثه هولناک منا و حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام،150 نفر از مردم مظلوم کشورمان را به کام مرگ کشاند و دهها نفر را مجروح و اکنون صدها نفر نیز مفقود می باشند، بازتاب جهانی بی کفایتی و بی لیاقتی رژیم آل سعود در اداره حرمین شریفین در فاجعه دلخراش کشتار حجاج بیت الله الحرام در منا ،موجی از خشم و نفرت را پدید آورده است. این جنایات مسلمانان را به فکر این انداخته است برای نجات جان حجاج در ایام الله حج اکبر به فکر چاره باشند.

مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته ای که قبل و بعد از حادثه به وسعت مصیبت می‌افزاید، نخبگان جهان اسلام را برآن داشته که از این پس یک هیئت از علمای بزرگ مذاهب و بویژه از کشورهایی که بیشترین حاجی را در مراسم حج دارند، تشکیل شود و آنان مدیریت مناسک و مراسم حج را عهده دار شوند تا جلوی فجایع بیش از این را بگیرند.

جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار از رئیس جمهور محترم و وزارت خارجه می‌خواهد در تمهید این هیئت نهایت سعی و تلاش خود را انجام دهند.

امروز حکام مستبد آل سعود، در عراق، یمن، سوریه، لبنان و بحرین حمام خون راه انداخته‌اند و به قتل عام مسلمانان مشغولند آنها دلشان برای حجاج بیت الله الحرام نسوخته است تا تلاش کنند مراسم حج آنچنان که خدا و رسول فرموده اجرا شود.

آنها برای جان و مال و ناموس مسلمانان ارزشی قائل نیستند و اکنون صدها هزار نفر را در عراق و سوریه از خانه و کاشانه خود بیرون کرده‌اند و خانه های آنها را ویران و راهی دیار کفر و شرک نموده اند. هزاران نفر در فرار از طریق دریا و پناهنده شدن در اروپا غرق شده اند. آل سعود در این رونمایی از خشونت و تروریسم، آبرویی برای خود باقی نگذاشته است.

جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار از دولت‌ها و ملت‌های مسلمان می خواهد با یک بسیج عمومی شر آل سعود را از حجاز و بویژه مدیریت حرمین شریفین کم کند و نگهداری از بیت الله الحرام و حرمین و کلیدداری کعبه را به افرادی امین از جهان اسلام بسپارند.

انتهای پیام

کد N970740

وبگردی