آفتاب
امیری خامکانی در گفت‌وگو با ایسنا:

رییس جمهور در نیویورک بگوید ما بدنبال تعامل با دنیاییم

رییس جمهور در نیویورک بگوید ما بدنبال تعامل با دنیاییم

یک نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: رییس جمهور باید بتواند در نیویورک شفاف بیان کنند که بدنبال تعامل با دنیا و فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه حضور رییس جمهور در نیویورک و سخنرانی وی مفید خواهد بود گفت: اینکه بسیاری از کشورها از چنین تریبونی استفاده می‌کنند قطعا رییس جمهور هم باید از این تریبون در نیویورک استفاده کرده و بگوید که ما در راستای مذاکرات به دنیا ثابت کردیم که تعامل داریم.

وی افزود: در واقع هدف کلی که در این مذاکرات وجود داشت که نهایتا منجر به برجام شد این بود که ضمن اعلام تعامل ایران با دنیا نشان داد آن ایران هراسی و ائتلافی که حول محور آمریکا علیه ایران ایجاد شده بود از این طریق به هم ریخت و شکسته شد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با اشاره به حضور هیات‌های اقتصادی در ایران پس از برجام گفت: این مساله نشان می‌دهد که ائتلافی که علیه ایران وجود داشت و همچنین ساختار تحریم‌ها شکسته شد بنابراین رییس جمهور باید بتواند این مساله را شفاف بیان کنند که ما با دنیا تعامل داریم.

نماینده مردم زرند در مجلس همچنین اظهار کرد: بنابراین رییس جمهور باید تلاش کنند تا شفاف بگویند که ما به دنبال فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای بودیم و اگر هم حاضر شدیم بعضی از محدودیت‌ها را بپذیریم به این دلیل بود که به دنیا ثابت کنیم ما اهل تعامل هستیم و فعالیت‌های هسته‌ای ما صلح آمیز بوده است.

انتهای پیام

کد N970723

وبگردی