آفتاب

پیش‌بینی برداشت 230 تن ماش در دره‌شهر

پیش‌بینی برداشت 230 تن ماش در دره‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی دره‌شهر از آغاز عملیات برداشت ماش در سطح مزارع تحت کشت این محصول در این شهرستان خبر داد.

مهندس «علی غلامی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام اظهار کرد: کار برداشت ماش در سطح ۲۰۰ هکتار از مزارع و اراضی حاصلخیز این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۲۳۰ تن محصول ماش به ارزش اقتصادی 4 میلیارد و 600 میلیون ریال تولید و برداشت شود.

غلامی متوسط برداشت ماش در هر هکتار را ۱۱۵۰ کیلوگرم دانست و گفت: این محصول تولیدی علاوه‌بر تأمین نیاز داخلی استان برای مصرف سایر هموطنان به استان‌های هم‌جوار صادر و به فروش می‌رسد.

وی بیشترین سطح زیر کشت ماش این شهرستان را روستاهای بخش مرکزی حوزه جغرافیایی دهستان «زرین دشت» و بخشی از روستاهای حوزه جغرافیایی دهستان «ارمو» دانست و گفت: حدود ۲۰۰ خانوار بهره‌بردار کشاورز با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ نفر به کشت و تولید این محصول فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی دره‌شهر از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان ماش کار در زمینه‌های کاشت و داشت و برداشت را تهیه به موقع نهاده‌های کشاورزی و ارائه توصیه‌های کارشناسی و دانش فنی کارشناسان کشاورزی عنوان کرد.

غلامی خاطرنشان کرد: تولید ماش در مقایسه با سال زراعی گذشته در این شهرستان حدود ۴۰ درصد افزایش سطح زیر کشت داشته و علل افزایش آن را می‌توان مصرف بهینه آب کشاورزی، تثبیت ازت در خاک و افزایش مواد آلی خاک برشمرد.

وی تصریح کرد: کار برداشت این محصول تولیدی از اواخر شهریورماه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N970552

وبگردی