آفتاب

آمریکا برای "جنگ هیبریدی" با روسیه آماده می شود

آمریکا برای "جنگ هیبریدی" با روسیه آماده می شود

بر اساس گزارش یک رسانه آلمانی آمریکا در حال آماده کردن خود برای یک جنگ "هیبریدی"(ترکیبی) با روسیه در کشورهای حوزه بالتیک در اروپا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه راشا تودی، بر اساس این گزارش همه رزمایش‌های ناتو که از سوی واشنگتن در منطقه بالتیک سازماندهی شده با هدف تدارک سناریوهای گوناگون پاسخ نظامی اجرا می شوند.

نشریه آلمانی DWN نوشت، پنتاگون در مقابل مسکو تفکر نظامی خود را تغییر داده و همسایگان مجاور روسیه در منطقه بالتیک را به عنوان میدان نبرد انتخاب کرده است.

به نوشته این نشریه، آنچه که آمریکا در حال در نظر گرفتن است جنگ هیبریدی یا ترکیبی است که در آن سربازان نامتعارف نیز به کار گرفته شده و بر از بین بردن ثبات منطقه از طریق تجمع‌های گسترده و حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی تمرکز می شود.

در این گزارش با اشاره به این که جنگ در اوکراین از سوی آمریکا به عنوان عامل تسریع تدارک‌های بیشتر مورد استفاده قرار گرفته به نقل از میشل فلورنوی، معاون سابق وزیر دفاع آمریکا و پایه‌گذار مرکز امنیت آمریکای جدید، آمده است: حملات روسیه به شرق اوکراین آمریکا را وادار کرد تا در طرح های اضطراری‌اش بازنگری کند این طرح‌ها تا حد زیادی منسوخ شده بودند.

از زمان بروز بحران در اوکراین تعداد رزمایش‌های برگزار شده از سوی ناتو در اروپا افزایش یافته است. همه این رزمایش‌ها متمرکز بر پاسخ به وضعیتی بودند که در آن روسیه به شکل پیش فرض منطقه بالتیک را تصرف می کند.

به نوشته نشریه آلمانی مذکور، تهدید روسیه به عنوان بهانه‌ای برای توجیه افزایش هزینه‌های نظامی در کشورهای شرق اروپای ناتو و مطرح کردن دلیلی برای استقرار سربازان آمریکایی در اروپا مورد استفاده قرار گرفته است.DWN همچنین خاطر نشان کرد، تنها در آلمان 40 هزار سرباز آمریکایی حضور دارند و تانکها و توپخانه های آمریکایی بیشتری در راه رفتن به کشورهای بالتیک هستند.

انتهای پیام

کد N970504

وبگردی