آفتاب

ریاض مالکی: فلسطین از روسیه آموزش نظامی می‌خواهد نه سلاح

ریاض مالکی: فلسطین از روسیه آموزش نظامی می‌خواهد نه سلاح

وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد تشکیلات خودگردان از استفاده از روسیه برای ایجاد سازش با رژیم صهیونیستی استقبال کرده و امیدوار است مسکو بتواند بستری مناسب برای سازش دو طرف ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در گفتگو با خبرگزاری نووستی تاکید کرد: فلسطینی‌ها هیچ مشکلی برای اینکه از مسکو به عنوان مکانی برای حل اختلافات با طرف اسرائیلی استفاده کنند، ندارند.

مالکی افزود: فلسطینیان همواره از هر طرحی که روسیه برای ازسرگیری صلح با طرف اسرائیلی ارائه دهد استقبال می‌کنند حال این طرح در روسیه و یا هر نقطه دیگری در جهان برگزار شود. فعلا برای صحبت در این باره زود است اما اگر چنین امری به وقوع بپیوندد الویت با مسکو است.

از اواسط ماه سپتامبر جاری، درگیری‌های شدید میان شهروندان فلسطینی و سربازان صهیونیستی در مسجد الاقصی شکل گرفته و فلسطینیان اشغالگران را به تلاش برای تغییر وضعیت مسجد الاقصی متهم می‌کنند.

شورای امنیت نیز در واکنش به این درگیری‌ها، توقف اقدامات تحریک‌آمیز و حفظ وضعیت تاریخی مسجد الاقصی را خواستار شد.

ریاض مالکی در ادامه این مصاحبه گفت: خرید سلاح از روسیه تنها هدف دولت فلسطین نیست بلکه گرفتن آموزش‌های نظامی از الویت‌های کلیدی ماست.

به گفته مالکی افسران فلسطینی سالانه برای آموزش در زمینه‌های مختلف نظامی به روسیه می‌روند و دولت فلسطین از این آموزش‌ها رضایت کامل دارد.

وی گفت: ما با روسیه در زمینه آموزش نظامی همکاری داریم و این دقیقا همان چیزی است که ما از طرف روسی می‌خواهیم. ما مدت‌هاست که با روس‌ها در زمینه آموزش افراد برجسته در زمینه‌های نظامی همکاری داریم.

انتهای پیام

کد N970461

وبگردی