آفتاب

رئیس حزب کارگر انگلیس حادثه ۱۱ سپتامبر را زیر سوال برد

رئیس حزب کارگر انگلیس حادثه ۱۱ سپتامبر را زیر سوال برد

تسنیم نوشت: رهبر حزب کارگر انگلیس اعلام کرد که حادثه ۱۱ سپتامبر دستکاری شده بود تا اینگونه وانمود شود که اسامه بن لادن مسئول آن بوده است تا به غرب این اجازه را دهد جنگ افغانستان را به راه بیاندازند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه دیلی‌تلگراف، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس اعلام کرد که حادثه 11 سپتامبر دستکاری شده بود تا اینگونه وانمود شود که اسامه بن لادن مسئول آن بوده است تا به غرب این اجازه را دهد جنگ افغانستان را به راه بیاندازند.

نشریه تلگراف که به شدت موضعی انتقادی علیه کوربین گرفته بود نوشت: در این سخنان که پرسش‌های زیادی را در مورد صلاحیت وی برای رهبری حزب کارگر ایجاد کرده است، کوربین ظاهرا جورج بوش و تونی بلر را به استفاده از حملات 11 سپتامبر به نیویورک به عنوان بهانه‌ای برای جنگ‌افروزی متهم کرد.

این در حالی است که قرار است به زودی کنفرانس سالانه حزب کارگر انگلیس در شهر برایتون برگزار شود. با این حال انتظار می‌رود که برخی اعضای حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس به صورت علنی اعلام کنند که تحت رهبری کوربین، این حزب رأی‌آوری نخواهد داشت.

کوربین علیرغم مخالفت هم‌حزبی‌هایش در پارلمان انگلیس، روز جمعه در سخنانی تأیید کرد که با همکاری حزب ملی‌گرای اسکاتلند برای برچیدن سپر هسته‌ای انگلیس تلاش خواهد کرد.

رهبر حزب کارگر بار دیگر بر موضع مخالف خود با زرادخانه هسته‌ای ترایدنت انگلیس تأکید کرده و گفت که به همراه 56 ملی‌گرای اسکاتلندی در وستمینستر درباره این موضوع رأی خواهد داد.

49261

کد N970448

وبگردی