آفتاب

حسینی: حجاج بی‌گناه وسیله انتقام‌جویی شاهزادگان سعودی نشوند

حسینی: حجاج بی‌گناه وسیله انتقام‌جویی شاهزادگان سعودی نشوند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم اداره حج از سوی تشکیلاتی متشکل از کشورهای اسلامی، گفت که حجاج بی گناه نباید وسیله‌ای برای انتقام جویی شاهزادگان سعودی از یکدیگر شوند.

سید باقر حسینی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: اختلاف نظر و دعوا بین شاهزادگان سعودی در کنار ضعف آل سعود عامل وقوع این حادثه ناگوار بوده است. متاسفانه منازعات بین شاهزاده‌های سعودی که ممکن است برای نشان دادن ضعف طرف مقابل باشد این اتفاقات هولناک را رقم می‌زند، در حالی که حجاج بی‌گناه نباید وسیله‌ای برای انتقام‌جویی شاهزادگان سعودی از یکدیگر شوند.

وی افزود: با توجیهه این که همه ساله مردم از تمام کشورهای اسلامی در حج حضور می یابند با وقوع چنین اتفاقاتی باید در مدیریت حج تجدید نظر شود چرا که مسلم است آل سعود توانایی اداره حرمین شریفین را ندارند.

این نماینده مجلس ضمن ارائه پیشنهادی برای اداره حج از سوی تشکیلاتی متشکل از مجموعه کشورهای اسلامی و یا سازمان کنفرانس اسلامی، خاطرنشان کرد: حج متعلق به همه مسلمین است، برگزاری مراسم حج نیز با توجه به ضعف و بی لیاقتی آل سعود باید به خود مسلمان‌ها واگذار شود زیرا آل سعود ثابت کرد لیاقت، توان و تدبر اداره حج را ندارد و نمی‌تواند در زمان بروز حوادث آن را مدیریت کند.

حسینی خواستار واکنش جدی مقامات جمهوری اسلامی و اتخاذ موضع جدی در قبال بی لیاقتی آل سعود شد و افزود: کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی باید به عربستان فشار بیاورند که برای همیشه این مشکل را حل کنند و به آل سعود اجازه ندهند با جان، حیثیت و آبروی اسلام و مسلمین بازی کند و مایه‌ی خوشحالی دشمنان اسلام شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان از دستگاه دیپلماسی کشور و دولتمردان کشورخواست تدابیری بیاندیشند که هم مانع اتفاقات بعدی شود و هم موجب تسکین آلام ملت ایران شود.

انتهای پیام

کد N970405

وبگردی