آفتاب
/فاجعه منا/

دفتر تحکیم وحدت: رژیم آل سعود باید پاسخگو باشد

دفتر تحکیم وحدت: رژیم آل سعود باید پاسخگو باشد

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در محکوم کردن حوادث دردناک منا که به دلیل بی‌کفایتی رژیم آل سعود در ایام حج اتفاق افتاد، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،متن این بیانیه به شرح زیر است:

حقیقتا حوادث حج امسال و پیش از آن فجایع خونبار منطقه, قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. ما امروز عزادار غم عزیزانمان هستیم و در عین حال به مقام والایشان غبطه می‌خوریم.

رژیم منحوس آل سعود که از ابتدای تاسیس، اساس خود را بر برادرکشی و قتل و غارت بناکرده و همواره با افکار انحرافی خود زیر چتر مستکبرین عالم قد برافراشته بود، امروز در حال سقوط است؛ که «إن الباطل کان زهوقا» و می‌بینیم که به ناچار استیصال و درماندگی اش را باز هم زیر سایه استکبار برسر مردم بی دفاع یمن آوار می‌کند. مردم مظلوم یمن روزها و شبها در زیر آتشِ نفسِ نحس وهابیت ملعون, مظلومانه جان می‌دهند و مادران داغ دیده با سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر، کودکان تکه تکه شده شان را با درد به آغوش می‌کشند و اینها تنها به دلیل هراس از اتحاد امت واقعی اسلام است.«امروز ضرورت طنین انداز شدن نوای «امت واحده اسلام» و قیام علیه کفر و استکبار بیش از پیش احساس می‌شود. ولی امر مسلمین جهان جبهه جنگ را درست در مقابل صهیونیزم ترسیم می‌کند و اینها در پی آنند که ما را به خود مشغول سازند».به صراحت قرآن عزیز, سقایت حجاج و عمارت مسجدالحرام هرگز با ایمان به خدا و روز بازپسین و جهاد در راهش برابری نمی‌کند. اما می‌بینیم که آل سعود ثابت کرد که حتی لیاقت کلید داری خانه خدا را هم ندارد. این مزدور پیر بی‌کفایتی را به نهایت خود رسانده و به جای مسلمانی به فکر آتش افروزی و خونخواری مسلمانان است.

آیا آل سعود می‌خواهد با سرپوش گذاشتن بر آن و محکوم کردن چند مامور ساده قضیه را خاتمه دهد؟ هرگز؛ امت اسلامی اینهمه بی‌حرمتی به مسلمانان را تاب نخواهد آورد و رژیم آل سعود باید پاسخگو باشد.

امت اسلام از یاد نمی‌برد وحشیگری دولت خونخوار عربستان در حج سال 66 را که زائران حرم امن الهی را تنها به دلیل اعلان برائت از مشرکین به گلوله بست. حقیقت آن است که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل با اسلام عجین اند و مگر می‌شود که جان کسی را گرفت و او همچنان پابرجا بماند؟ آل سعود تهی شده از اسلام, دیگر با چه بیانی ثابت کند که شایستگی پرده داری خانه خدا را ندارد؟!

سال پیش ولی امرمان چه نیک گفت «آل سعود برای تصدی امور کعبه و حج لیاقت نداشته و علما و مسلمانان و روشنفکران باید چاره ای بیندیشند». علما و بزرگان اسلام کجایند؟ امروز هم ولی امر مسلمین جهان فریاد قیام سر می‌دهد و تمنای جرعه‌ای وحدت دارد. باید به محضر نبی مکرم اسلام عذر تقصیر برد. ما را چه شده که دندان های تیز شده را نمی‌بینیم و ریشه نفاق و تفرقه را بر نمی‌کنیم؟

ما را چه شده که با تفرقه و سکوت و رکود پرچمداری اسلام را به وهابیت ملعون و تکفیری‌های دست نشانده استکبار تقدیم کرده‌ایم؟! بزرگان، نخبگان و علمای اسلامی! ولی امرتان را دریابید; پیش از آنکه زیر لگدمال دشمن از خواب بیدار شوید. آیا زمان آن نرسیده که به وعده نصرت خداوند متعال حقیقتا ایمان بیاوریم و با التزام به وحدت و تقوا پرده‌داری خانه خدا را به دست مسلمانان واقعی رسانده و إن شاء الله با امنیت و بدون خوف به آن وارد شویم؟ آیا زمان آن نرسیده که حول یک مرجع و در پرتو بیداری اسلامی و وحدت اسلامی به امت واحده اسلام جامه عمل پوشانده و آن را بر ویرانه‌های ظلم و کفر و استکبار بنا کنیم؟

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در پایان بیانیه خود ضمن محکوم کردن حوادث دردناک اخیر که به دلیل بی‌کفایتی رژیم آل سعود در ایام حج رخ داده است، از سیاست های مزورانه و ذلت بار برخی سران مرتجع کشور های اسلامی اعلام برائت کرده و مردم مسلمان این کشورها را به قیام علیه این حاکمان و همچنین بزرگان و علمای شیعه و اهل تسنن را به بیداری هرچه بیشتر و وحدت هرچه تمام تر فرا می‌خواند.

انتهای پیام

کد N970394

وبگردی