آفتاب
رئیس پیشین ستاد ارتش رژیم صهیونیستی:

نیاز به تشنج‌آفرینی نتانیاهو درباره توافق هسته‌ای نیست

نیاز به تشنج‌آفرینی نتانیاهو درباره توافق هسته‌ای نیست

رئیس پیشین ستاد ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد:‌ عناصر مثبتی در توافق هسته‌ای با ایران وجود دارد و نیازی به تشنج‌آفرینی نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از اورشلیم پست، بنی گانتز ، رئیس پیشین ستاد ارتش اسراییل در سخنانی که به عنوان انتقادات پنهانی از نتانیاهو نخست وزیر اسراییل تفسیر شد گفت: نتانیاهو نیمه پر لیوان را می‌بیند.

وی ادامه داد: متوقف کردن برنامه‌ هسته‌ای ایران به مدت 15 سال یک دستاورد به حساب می‌آید و این مذاکرات موفقیت آمیز جنگ را دور کرد.

گانتز در گفت و گو با موسسه واشنگتن در سیاست خاور نزدیک مدعی شد، من کاملا موافق هستم که می‌شد به توافق بهتری دست یافت و همینطور به حق غنی سازی که ایرانیان به دست آورند به لحاظ تئوری اعتراض دارم با این حال این توافق انجام شده است و زمان آن رسیده که به جلو نگاه کنیم.

با وجود این که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل همواره اعلام کرده که توافق هسته‌ای ایران یک توافق بد تاریخی است، اما هم در اسراییل و هم در ایالات متحده برای رفتار متعصبانه‌اش در هدایت مخالفت‌ها با توافق هسته‌ای ایران در واشنگتن مورد انتقاد است. به ویژه از سخنرانی‌اش در جلسه مشترک در کنگره بدون آگاهی کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا انتقاد می‌شود.

گانتز با بیان اینکه باید از همه توانمان برای جلوگیری از رقابت هسته‌ای در منطقه استفاده کنیم گفت: اگر بتوانید مطمئن شوید که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نمی‌کند پس چرا عربستان سعودی باید به آن نیاز داشته باشد.

همچنین میر داگان مدیر پیشین موساد با انتقاد از نحوه اداره دولت در مواجهه با توافق هسته‌ای ایران اذعان داشت که نتانیاهو، اسراییل را از ایالات متحده و رئیس جمهور باراک اوباما دور کرده است.

وی که در اوایل این ماه در اجلاس تاثیر جهانی تروریسم سخن می‌گفت ابراز داشت : این یک تصمیم استراتژیک از سوی اسراییل بود تا سیاستی علیه ایالات متحده اتخاذ کند اما مشکل ایران است نه اوباما.

وی افزود: من واقعا متاسفم از این که می‌بینم این نبرد به جایی رسیده است که علیه منافع اسراییل و علیه منافع ایالات متحده است.

انتهای پیام

کد N970268

وبگردی