آفتاب

برافراشته شدن پرچم واتیکان بر فراز سازمان ملل/ پرچم فلسطین چهارشنبه به اهتزاز درمی‌آید

برافراشته شدن پرچم واتیکان بر فراز سازمان ملل/ پرچم فلسطین چهارشنبه به اهتزاز درمی‌آید

هیات دولت واتیکان روز جمعه و به مناسبت حضور پاپ فرانسیس در مقر سازمان ملل برای ایراد سخنرانی در مجمع عمومی این سازمان، پرچم خود را برفراز سازمان ملل برافراشت. قرار است فلسطینیان نیز روز چهارشنبه در مراسمی با حضور محمود عباس پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل ازپایگاه خبری المصریون، هیات دولت واتیکان روز جمعه و در راستای اجرای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر اهتزاز پرچم کشورهای غیر عضو این سازمان برفراز مراکز و دفاتر آن، پرچم خود را برفراز ساختمان اصلی این سازمان در نیویورک برافراشت.

واتیکان و فلسطین دو کشور ناظر غیر عضو سازمان ملل هستند.

برافراشته شدن پرچم واتیکان بدون هیچ مراسمی و دقایقی قبل از ورود پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به مقر این سازمان و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در افتتاحیه کنفرانس سران توسعه پایدار صورت گرفت.

قرار است فلسطینیان نیز روز چهارشنبه پرچم کشور خود را در مراسمی با حضور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر فراز سازمان ملل به اهتزاز درآورند.

مجمع عمومی سازمان ملل پیشتر قطعنامه عربی مبنی بر اعطای مجوز برای برافراشته شدن پرچم دو کشور فلسطین و واتیکان برفراز مقر این سازمان را با 119 رای موافق در مقابل 8 رای مخالف و 45 رای ممتنع تصویب کرد.

انتهای پیام

کد N970263

وبگردی