آفتاب
آقامحمدی در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

موضع‌گیری ظریف کمتر از حد انتظار بود/قدردانی از امیرعبداللهیان

موضع‌گیری ظریف کمتر از حد انتظار بود/قدردانی از امیرعبداللهیان

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت:طی۲روز گذشته آقای امیرعبداللهیان به طور مکرر مساله را پیگیری کرده و با رسانه‌ها گفتگو داشتند،اما انتظار این است که وزیر امورخارجه واکنش جدی‌تر نسبت به این اتفاقات داشته باشد.

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از موضع‌گیری ضعیف وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به حادثه منا، گفت: عملکرد وزارت امور خارجه طی دو روز گذشته رضایت‌بخش نبوده است.

وی افزود: حداقل انتظار ملت ایران این بود که به محض اطلاع از وضعیت حجاج بیت‌الله الحرام، آقای ظریف به طور جدی به مساله ورود پیدا کند؛ آقای رئیس‌جمهور در نیویورک عنوان کردند که من به وزیر امور خارجه کشورمان دستور پیگیری ابعاد مختلف این حادثه را دادم، اما با این حال ما هیچ فعالیت قابل تحسینی از آقای ظریف ندیدیم.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد حادثه منا برای آقای ظریف جزء مسائل دست‌چندم است.

آقامحمدی با بیان اینکه مواضع انفعالی وزارت امور خارجه اصلاً در شان ملت انقلابی و حجاج بیت‌الله الحرام نیست، خاطرنشان کرد: صدها تن از حجاج ایرانی در منا زیر دست و پا لگدکوب شده و کشته و زخمی شدند، اما وزارت امور خارجه و بخصوص شخص آقای وزیر تنها در حد یک مسئول دست‌چندم یک سازمان از خود واکنش نشان دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ظریف تا کی می‌خواهد با مسئولان آل‌سعود رودربایستی داشته باشد، شاید می‌خواهد مذاکرات خود را با مسئولان آل‌سعود پیگیری و دنبال کند.

وی افزود: پیگیری آقای ظریف درباره حادثه منا نه تنها رضایت‌بخش نبود، بلکه زیان‌بار بوده است، وزارت امور خارجه و در راس آن وزیر خارجه، مسئول پیگیری وضعیت حجاج هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصاحبه‌های معاون عربی و آفریقایی وزیر امورخارجه با رسانه‌ها، گفت: طی دو روز گذشته آقای امیرعبداللهیان به طور مکرر مساله را پیگیری کرده و با رسانه‌ها پیگیری داشتند، اما انتظار ما این است که وزیر امورخارجه واکنش جدی‌تر و صریح‌تری نسبت به این اتفاق از خود نشان دهد.

آقامحمدی با اشاره به اینکه انتظار می‌رفت آقای ظریف سفر خود به نیویورک را لغو کرده و خود برای رایزنی با مقامات عربستانی عازم این کشور شود، خاطرنشان کرد: در این حادثه نقش وزارت خارجه در حد سازمان هلال‌احمر و سازمان حج و زیارت هم نبود، در حالی که وزارت امور خارجه بلندگوی نظام است و موضع‌گیری‌های وزیر خارجه طرف مقابل ما را وادار به عکس‌العمل خواهد کرد.

 

 

کد N970181

وبگردی