آفتاب

ملاله: جهان انسانیت خود را درخصوص سوریه از دست داده است

ملاله: جهان انسانیت خود را درخصوص سوریه از دست داده است

جوان‌ترین برنده جایزه صلح نوبل از رهبران جهان خواست تا اقدامات بیشتری درخصوص سوریه انجام دهند و گفت غرق شدن یک کودک نوپا نشان‌دهنده از دست رفتن انسانیت و مهربانی جهان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ملاله یوسف‌زی، دختر 18 ساله پاکستانی و جوان‌ترین برنده جایزه صلح نوبل که به خاطر رفتن به مدرسه از سوی طالبان مورد حمله مسلحانه و اصابت گلوله قرار گرفت، گفت: از اخبار مربوط به دخترانی که توسط تروریست‌ها در عراق در سوریه مورد آزار و سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند آنقدر ناراحت شده‌ام که دیگر به اخبار گوش نمی‌دهم. اما تصویر آیلان کردی، کودک نوپای سوری که جسد بی‌جانش به ساحل ترکیه آمده بود به من خاطرنشان کرد که این تصویر مظهر مهاجرت خطرناک آوارگانی است که قصد دارند جایی امن در اروپا به دست آورند.

وی به خبرنگاران در سازمان ملل گفت: ما روزی که هیچ جایی برای پذیرش یک کودک وجود نداشت انسانیت خود را از دست دادیم. بسیار مهم است که مردم آغوش و سرزمین خودشان را به سوی مردمی که در حال حاضر بیش از پیش نیازمند حمایت و حق زندگی هستند، باز کنند.

ملاله از رهبران جهان خواست تا تصور کنند کودکانی که از سوءاستفاده داعش رنج می‌برند فرزندان خودشان هستند.

ملاله یوسف‌زی که در این سخنرانی چهار دختر از جمله یک آواره سوری را با خود به همراه آورده بود، گفت: اول از همه رهبران جهان باید تمامی این مساله را جدی‌تر بگیرند. آنها باید فکر کنند که این کودکان فرزندان خودشان هستند.

ملاله برای تصویب برنامه جدید سازمان ملل که قصد دارد به فقر گسترده ظرف 15 سال پایان دهد، به نیویورک آمده است.

وی در حاشیه این نشست با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که یکی از حامیان پیشروی اروپایی در حمایت از استقبال از آوارگان است، دیدار کرد.

یک منبع دولتی آلمان گفت: ملاله در جریان نشست 15 دقیقه‌ای که با مرکل داشته خواستار حمایت از آموزش دختران شد.

ملاله یوسف‌زی در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به امنیت جانی‌اش ظرف سه سال گذشته به پاکستان بازنگشته و در عوض در انگلیس مشغول تحصیل است.

وی گفت: برای آمدن به سازمان ملل دو روز از مدرسه اجازه گرفته‌ام. من هرگز یک روز از مدرسه را از دست نخواهم داد مگر آنکه دلیل خوبی برای آن وجود داشته باشد و باعث یک تغییر واقعی شود.

انتهای پیام

کد N970082

وبگردی