آفتاب

پارک شوش؛ شوی زنده معتادان

پارک شوش؛ شوی زنده معتادان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران برخورد انتظامی و مقطعی با معتادان پارک شوش را رد کرد.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در واکنش به حال و روز پارک شوش که به محلی برای تجمع گسترده معتادان بدل شده است، گفت: آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد یک موضوع پیچیده و چند وجهی است.

وی افزود: نمی‌توان تمام آسیب‌های اجتماعی را با یک شیوه حل و فصل کرد؛ چراکه حل آسیب‌ها با یک نسخه غیرممکن است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهرتهران با بیان اینکه برخورد صرف انتظامی نمی‌تواند آسیب‌ها را حل کند، گفت: اگر معتقد باشیم که صرفاً با برخورد انتظامی معضل اعتیاد حل می‌شود، بسیار خوش‌باور هستیم؛ چراکه اعتیاد تنها با پرداختن به مسائل اقتصادی، اجتماعی و... قابل حل است.

انصاری با بیان اینکه برای حل موضوع اعتیاد باید تمام ابعاد موضوع را در نظر بگیریم، ادامه داد: باید شرایط جامعه را به سمتی پیش ببریم که تولید آسیب صورت نگیرد و می‌توان با سرلوحه قرار دادن مسائل اقتصادی، تربیتی، خانوادگی و نشاط اجتماعی به این مهم دست یافت.

انصاری با بیان اینکه درمان و بازتوانی افراد آسیب‌دیده با استفاده از آخرین روش‌های علمی می‌تواند در بهبود معتادان موثر باشد، گفت: همزمان با درمان باید به مسائل اقتصاد و اشتغال معتادان توجه کرد و نسبت به بازپیوند معتادان با خانواده‌هایشان نیز اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه امروز پارک شوش به محل تجمع معتادان و شوی زنده اعتیاد بدل شده است، گفت: در طول صد سال اخیر در دنیا و طی سه دهه گذشته در ایران ترک اعتیاد اجباری و بگیر و ببند پلیسی رد شده است و پیشرفت اعتیاد نیز نشان می‌دهد که در سه دهه گذشته اقدامات انجام شده صد درصد ناقص بوده است.

انصاری با بیان اینکه بگیر و ببند معتادان و نگهداری آنها در اردوگاه‌های اجباری درست نیست، تصریح کرد: افراد مختلف با حرفه‌های مختلف در این مکان جمع هستند و ممکن است افراد مبتدی در مدت اقامت به جای ترک اعتیاد آموزش‌های دیگری نیز فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه دولت باید یک سازمان متولی کارآمدتر برای اعتیاد در نظر بگیرد، گفت: پارک شوش شوی زنده معتادان است و باید برخورد اساسی با آن صورت گیرد نه اینکه برخورد انتظامی؛ چراکه رفتار پلیسی مانند یک مسکن است.

انتهای پیام

کد N969906

وبگردی