آفتاب
سفر هیأت پارلمانی ایران به روسیه؛

تبادل تجربیات مدیریت شهری در دیدار رییس کمیسیون شوراها با رییس دومای شهری مسکو

تبادل تجربیات مدیریت شهری در دیدار رییس کمیسیون شوراها با رییس دومای شهری مسکو

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در دیدار با رییس دومای شهری مسکو گفت: شوراهای شهر و روستا از نهادهای تاثیرگذار بر فرآیند قانون‌گذاری و مدیریت بهینه شهرها هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین که به همراه اعضای کمیسیون شوراها به روسیه سفر کرده است با آندره شاپو شنیکف، رییس دومای شهری مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار که در محل دومای شهری مسکو و با حضور اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس و نمایندگان دومای شهری مسکو برگزار شد، شاپو شنیکف ضمن تشریح ساختار و فعالیت‌های عمده دومای مسکو؛ قانون‌گذاری یکپارچه مدیریت شهری را از جمله مهم‌ترین وظایف دومای مسکو برشمرد که در تعامل با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط صورت می‌پذیرد.

رییس دومای مسکو با اعلام آمادگی نسبت به همکاری با نهادهای مدیریت شهری و شوراها در جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد، تبادل نظر و همکاری بین دو طرف هر چه بیش‌تر افزایش یابد.

در ادامه امیر خجسته، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی نیز با برشمردن وظایف نظارتی و قانون‌گذاری کمیسیون مذکور یکی از عمده‌ترین شکل‌های برگزاری انتخابات در ایران را انتخابات شوراهای شهر و روستا ذکر کرد که در تعامل بین کمیسیون شوراها و دیگر نهادهای قانونی در سراسر کشور انجام می‌شود.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و روستا را از نهادهای تاثیرگذار بر فرآیند قانونگذاری و مدیریت بهینه شهرها و روستاها برشمرد و از طرف روسی دعوت کرد ضمن سفر به جمهوری اسلامی ایران تدوام تبادل، تجربیات و تعمیق همکاری‌های دو جانبه در این زمینه را در دستور کار قرار دهد.

در این نشست دو طرف تمایل خود را نسبت به مبادله تجربیات مربوط به مدیریت شهری اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N969611

وبگردی