آفتاب

نماینده شوش: اقتدار ایران حاصل مقاومت در دفاع مقدس است

نماینده شوش: اقتدار ایران حاصل مقاومت در دفاع مقدس است

نماینده شوش گفت: جنگ مرحله ای حساس برای انقلاب اسلامی بود؛ انقلاب به تازگی شکل گرفته بود و دشمنان نیز به دنبال این بودند که با طوفان سهمگین خود این نهال تازه را از جا بکنند.

سید راضی نوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خوزستان، اظهار کرد: روحیه در کنار هم بودن برای حفظ انقلاب اسلامی و کشور و وحدت میان اقوام مختلف در دفاع مقدس را کسی نمی تواند از یاد ببرد. همه در کنار هم در برابر دشمنی که فقط به دنبال ایجاد تفرقه و تصرف خوزستان در سه روز و اشغال تهران در هفت روز بود، مقاومت کردند و فتح ایران را برای دشمنان به یک خیال واهی مبدل ساختند.

وی ادامه داد: ما در جنگ حتی با کمبود اسلحه روبرو بودیم که رزمندگان در دست بگیرند و با دشمن بجنگند اما به لطف خدا و حماسه آفرینی های رزمندگان پیروز این کارزار شدیم و اقتدار ملی خود را به دشمن نشان دادیم.

نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: جنگ با همه سختی هایش نعمتی بود که ما را همچون آهن آبدیده کرد و مقاومت و ایستادگی و وحدت در مقابل دشمنان راهی بود که امام خمینی (ره) ترسیم کرده بود.

نوری اظهار کرد: شوش در جنگ در خط مقدم جبهه بود؛ در آن زمان همجه های دشمن برای اشغال این شهر با استفاده از گلوله های توپخانه ای که در غرب کرخه مستقر کرده بود و استقرار تانک های خود تا پل شهید ناجیان را شاهد بودیم. اما روحیه مقاومت، ایثار و شهادت که در نیروهای رزمنده و نیروهای مردمی وجود داشت، موجب شد دشمن در اقدامات خود ناکام بماند.

وی بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، شوش ایران بود، خرمشهر ایران بود، بستان ایران بود، سوسنگرد ایران بود و رزمندگان از جای جای میهن اسلامی ایران برای دفاع از خوزستان آمده بودند که این حاصل رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) بود.

نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات فتح المبین در شوش دومین عملیات بسیار بزرگ پس از عملیات طریق القدس بوده که به اسارت چندین هزار نیروی بعثی منجر شد تا در شوش و دشت عباس شکست مفتضحانه ای برای دشمن رقم بخورد. شوش که به عنوان شهر شهیدان گمنام شهرت دارد، نیز سهمی در این مقاومت ها، ایثارگری ها و حماسه آفرینی داشت و همه اینجا حاضر شدند تا از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

نوری افزود: اگر ایران اقتدار، عزت و جایگاهی در جهان دارد حاصل همین مقاومت ها در دوران دفاع مقدس، ایثارگری ها و وحدت میان ملت است.

وی اظهارکرد: ملت ایران با ایثار و از خودگذشتگی کشور را حفظ کردند و به فرموده امام(ره) خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد؛ اکنون وظیفه مسئولان است که دین خود را نسبت به خوزستان ادا کنند. خوزستان دارای یک ظرفیت بسیار بالایی از انرژی و کشاورزی و گردشگری است که ضروری است دولت، حکومت و ملت در کنار هم خوزستان را آباد کنند اما همچنان که می بینیم پس از گذر چندین سال، همچنان آثار جنگ و محرومیت در خوزستانی با دارایی های بسیار بالا است.

نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: ضرورت دارد سرمایه گذاران کشور و مسئولان نظام به خوزستان نگاه ویژه تری داشته باشند و عدالت و خدمت به مردم را که همچنان مورد تاکید امام(ره) و مقام معظم رهبری است، سرلوحه کار خویش قرار دهند.

نوری اظهار کرد: با وجود تقریبا 85 درصد انرژی نفت در خوزستان لازم است حداقل در حوزه عمران، خوزستان را نسبت به دیگر استانها به طور ویژه تر ببینند. همانطور که در جنگ همه کشور برای حفظ خوزستان مقاومت کرد، اکنون نیز ملت، سرمایه گذاران و افراد نخبه هم می توانند با کمک هم خوزستان را آباد سازند. این همت وجود دارد اما نیاز به عزم ملی و روحیه جهادی است که باید در مسئولان ارشد نظام وجود داشته باشد.

انتهای پیام

کد N969583

وبگردی