آفتاب

نبرد ناامیدکننده هنگ‌کنگ برای دموکراسی

نبرد ناامیدکننده هنگ‌کنگ برای دموکراسی

با گذشت یک سال از اعتراضات دموکراسی‌خواهانه هنگ‌کنگ، سازمان‌دهندگان این اعتراضات اذعان کرده‌اند که رهبران کمونیست چین هیچ‌گونه قصدی برای ایجاد اصلاحات ندارند، اما تاکید دارند که یک جرقه‌ می‌تواند بار دیگر این جنبش را به حرکت درآورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بزرگراهی که زمانی مقر حضور ده‌ها هزار معترض خواستار انتخابات آزاد بود، اکنون شاهد رفت و آمد به صورت معمول است و امید و هیاهوی کمتری در آستانه سالگرد این اعتراضات که از دوشنبه آغاز می‌شود، وجود دارد.

در این جنبش که جنبش چتر نام داشت، یأس و ناامیدی نفوذ کرده و پس از آنکه پکن اعلام کرد که نامزدهای پست ریاست اجرایی هنگ‌کنگ برای سال 2017 را ارزیابی خواهد کرد، جمعیت نسبتا کمی به خیابان‌ها ریختند.

جاشوا ونگ، 18 ساله رهبر دانشجویان معترض می‌گوید که این اعتراضات یک معجزه بوده است، اما حتی یک معجزه هم نتوانست حزب کمونیست را تغییر دهد.

ونگ و گروه کمپین او موسوم به اسکالریزم هم‌اکنون اقدام به تشویق جوانان می‌کنند تا وارد سازمان‌های مردمی شوند و حمایت بین‌المللی را جلب کنند. وی افزود: شکست جنبش در سال قبل به ما کمک کرد بفهمیم ما برای حق تعیین سرنوشت خود باید بجنگیم.

از زمان پاکسازی کمپ‌های تظاهرات در دسامبر، فعالان در حال محاکمه هستند. هم‌چنین از زمان حمله به روزنامه‌نگاران،‌ نگرانی‌هایی در خصوص آزادی‌های رسانه‌ای نیز وجود دارد.

انتهای پیام

کد N969532

وبگردی