آفتاب

چورکین: شورای امنیت نباید در مساله تغییر قدرت سوریه دخالت کند

چورکین: شورای امنیت نباید در مساله تغییر قدرت سوریه دخالت کند

فرستاده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل نباید وارد مسئله تغییر قدرت در سوریه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تشکیل یک ائتلاف بزرگتر از ائتلاف کنونی به رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش را بررسی می‌کند. این ائتلاف بزرگتر تحت نظارت شورای امنیت سازمان ملل از زور نیز استفاده می‌کند.

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل در مصاحبه‌ای با روزنامه روسی ایزوستیا گفت: شورای امنیت سازمان ملل نباید وارد مساله تغییرات قدرت شود، زیرا تاریخچه خاورمیانه خصوصا طی دهه اخیر حاکی از آن است که سناریوهایی که از بیرون دیکته می‌شوند موجب ایجاد آشوب در کشورها می‌شوند و نه‌تنها مسایل را حل نمی‌کنند، بلکه آنها را تشدید می‌کنند.

چورکین افزود که شورای امنیت سازمان ملل اوضاع سوریه را تحت کنترل خواهد داشت. اما سوری‌ها باید در این خصوص تصمیم بگیرند. این مساله مربوط به سرنوشت سیاسی بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه نیز می‌شود.

پیش از این استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از طرف های سوری خواسته بود تا در کارگروه‌های ‌تحت رهبری سازمان ملل در خصوص ایمنی و حفاظت، مسایل امنیتی، نظامی، حقوقی، مبارزه با تروریس،م بازسازی و آبادانی مشارکت کنند. طرح دی میستورا از سوی شورای امنیت سازمان ملل در ماه اوت حمایت شد.

انتهای پیام

کد N969432

وبگردی