آفتاب
/فاجعه منا/

اعرافی: حادثه منا حلقه‌ای از زنجیره بی‌کفایتی آل‌سعود است

اعرافی: حادثه منا حلقه‌ای از زنجیره بی‌کفایتی آل‌سعود است

رئیس جامعةالمصطفی با تاکید بر لزوم اهتمام جدی مسئولان در پیگیری قصور و بی کفایتی دولت سعودی، گفت: این حادثه، حلقه دیگری از زنجیره بی‌کفایتی‌های رژیم آل‌سعود را هویدا کرد.

رئیس جامعةالمصطفی با تاکید بر لزوم اهتمام جدی مسئولان در پیگیری قصور و بی کفایتی دولت سعودی، گفت: این حادثه، حلقه دیگری از زنجیره بی‌کفایتی‌های رژیم آل‌سعود را هویدا کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی با تسلیت به مصیبت دیدگان و بازماندگان حادثه تلخ منا، اظهار کرد: مسئولان در پیگیری این قصور و بی کفایتی دولت سعودی اهتمام جدی داشته باشند.

وی حادثه تلخ منا را فاجعه بسیار دلخراشی دانست و تصریح کرد: این حادثه، حلقه دیگری از زنجیره بی کفایتی‌های رژیم آل‌سعود را هویدا کرد.

رئیس جامعةالمصطفی افزود: البته طبیعی است که اجتماعات بزرگ حوادثی داشته باشد اما تکرار این حوادث در طی سال‌های متمادی نشان دهنده این است که آل‌سعود در تدبیر و اداره جمعیت‌های بزرگ به رغم همه داعیه‌هایی که دارد، قاصر است.

امام جمعه موقت قم با اشاره به عملکرد ضعیف نیروهای امدادی آل سعود، گفت: عجیب‌تر این است که دولت سعودی در اداره حوادث بعد از وقایع نیز با بی تدبیری عمل می‌کند.

اعرافی با تاکید بر این‌که «اطلاعاتی وجود دارد که دولت بی کفایت آل‌سعود در پیدایش فاجعه حادثه منا کوتاهی و قصور داشته است» گفت: همچنین پس از رخداد این حادثه نیز بی تدبیری‌های جدی صورت گرفته است.

وی افزود: زنجیره‌ای از این حوادث در طول سال‌های متمادی نشان دهنده قصور و بی کفایتی این خاندان است.

رئیس جامعة‌المصطفی با اشاره به پرونده پرجنایت آل سعود، اظهار کرد: کشتار حجاج ایرانی در مکه، اختصاص هزینه‌های کلان برای ترویج تفکر تکفیری، تفرقه بین مسلمین، جنگ‌های مذهبی و توسعه موج تروریسم در سوریه و عراق و مناطق دیگر دنیا، مشارکت در جنگ صدام علیه ایران و حمله به یمن مصادیقی از بی کفایتی‌های خاندان و دستگاه سعودی است.

اعرافی که با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت‌وگو می‌کرد، با بیان این‌که «شاهد لیست بلندبالایی از بحران سازی‌ها و جنایات آل سعود در جهان اسلام هستیم» گفت: این خاندان همواره در کنار اسرائیل و آمریکا و مقابل مسلمانان قرار داشته است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ما امیدواریم مجموعه این بی کفایتی‌ها و جنایت‌ها بتواند امت اسلام را بیدار کند تا از اتحاد با یک دولت و نظام نامشروع و خائن دست بردارند.

اعرافی در پایان خاطرنشان کرد: امت اسلام تلاش کند دست و پای این جریان تکفیری و ارتجاعی وابسته را از منابع جهان اسلام کوتاه کند.

انتهای پیام

کد N969329

وبگردی