آفتاب

کارتر: هم‌پوشانی منافع آمریکا – روسیه در سوریه مشخص نیست

کارتر: هم‌پوشانی منافع آمریکا – روسیه در سوریه مشخص نیست

وزیر دفاع آمریکا گفت که هنوز مشخص نیست که آیا منافع آمریکا و روسیه در سوریه هم‌پوشانی دارد یا خیر، با این حال نگرانی مشترکی درباره تهدید شبه‌نظامیان تروریست داعش وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه احتمال مذاکرات نظامی – نظامی ایالات متحده و روسیه را رد نکرد و این در حالی است که افزایش فعالیت‌های نظامی مسکو در کشور جنگ‌زده سوریه در دستورکار قرار گرفته است.

کارتر در سخنانش تاکید کرد که هر نوع همکاری با مسکو بدون مذاکره امکان‌پذیر نخواهد بود. وی همچنین گفت: پیگیری شکست داعش بدون آنکه همزمان طرح گذار سیاسی در نظر گرفته شود، افراط‌گرایی و قدرت‌گیری داعش را تقویت می‌کند. اینکه مسکو گمان کند که تضعیف داعش بدون رسیدگی به آینده سیاسی سوریه امکان پذیر است، به لحاظ منطقی تناقض دارد.

وی نسبت به حملات "یکسره" مسکو به تمام دشمنان بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه هشدار داد و از هدف‌گیری شورشیان میانه‌رویی که از سوی واشنگتن حمایت می‌شوند، ابراز نگرانی کرد. کارتر گفت: ما با روسیه در مسائلی که منافعمان هم‌پوشانی دارد، کار می‌کنیم. این امر ممکن است اما هنوز مشخص نیست که آیا چنین هم‌پوشانی‌ای در سوریه وجود دارد یا خیر.

انتهای پیام

کد N969217

وبگردی