آفتاب

حزب‌الله عراق: با نیروهای اشغالگر آمریکایی خواهیم جنگید

حزب‌الله عراق: با نیروهای اشغالگر آمریکایی خواهیم جنگید

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق ضمن تاکید بر اینکه حضور آمریکا در عراق برای ضربه زدن به گروه‌های مقاومت است، گفت: ما با تمامی نیروهای آمریکایی که بر روی خاک عراق حضور داشته باشند، مقابله خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، "جعفر الحسینی"، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق در واکنش به افزایش نیروهای آمریکایی در خاک عراق در دوره اخیر گفت: هر نیرویی که وارد عراق شود، ما آن را اشغالگر می‌دانیم و حق داریم با آن مقابله کنیم. هر نیروی آمریکایی که بر روی خاک عراق حضور یابد، با آن خواهیم جنگید.

وی ضمن تاکید بر اینکه حضور آمریکا در عراق برای ضربه زدن به گروه‌های مقاومت است، گفت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند جنگ علیه داعش را نهایی کنند. ما خود به آموزش عشایر عراقی و حمایت از آن‌ها در جنگ علیه داعش می پردازیم.

اخیرا منابع نظامی عراق از تحرکات گسترده گشت‌های نظامی آمریکا در مناطق مختلف شهر رمادی در استان الانبار خبر دادند. این گشت‌ها مجهز به تانک‌ها و خودروهای نظامی هستند که بالگردهای آپاچی نیز آن‌ها را همراهی می‌کنند و روزانه پروازهای شناسایی را برفراز شهر رمادی انجام می‌دهند.

به گفته این منابع، نیروهای ارتش آمریکا در پایگاه‌های "الحبانیه" و "عین الاسد" در استان الانبار حضور دارند.

پیشتر منابع آگاه اعلام کرده بودند که آمریکا در عملیات آزاد سازی موصل، مرکز استان نینوا، مشارکت زمینی خواهد داشت. با این گزارشات به نظر می‌رسد آمریکا قصد دارد مشارکت زمینی در عراق را با شرکت در عملیات آزادسازی رمادی آغاز کند. این در حالی است که برخی مسئولان عراقی نسبت به اشغال مجدد عراق توسط آمریکا به بهانه جنگ با داعش هشدار می‌دهند و حمله واشنگتن در سال 2003 به عراق را عامل اصلی بحران کنونی و ظهور تروریسم در این کشور می‌دانند.

انتهای پیام

کد N969108

وبگردی