آفتاب
حجت الاسلام تقوی در گفتگو با مهر:

لکه ننگ بردامن سعودی/سازمان کنفرانس اسلامی امور حج را برعهده گیرد

لکه ننگ بردامن سعودی/سازمان کنفرانس اسلامی امور حج را برعهده گیرد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، گفت: امروز آل سعود سرگرم تامین مزدوران خود در سوریه و عراق و یمن است و دیگر وقتی برای رسیدگی به حجاج ندارد لذا سازمان کنفرانس اسلامی امور حج را برعهده گیرد.

حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به حوادث رخ داده در حج امسال که منجر به کشته و مجروح شدن هزاران نفر از حجاج بیت الله حرام شد، اظهارداشت: حوادثی که در حج امسال اتفاق افتاده است بخصوص فاجعه منا بیانگر بی عرضگی و سوء مدیریت دولت عربستان است.

ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با تاکید بر اینکه عربستان باید از مدیریت خود خجالت بکشد و از مسلمانان عذرخواهی کند، گفت: حال دیگر کشورها می گویند مسلمانان حتی نمی توانند یک مراسم دینی خود را اداره کنند؛ اما سعودی ها بدانند مسئول این حوادث آنان هستند و  بی لیقانی خود را در اداره امور حج ثابت کردند.

وی تاکید کرد: سعودی ها سرگرم کارهای دیگر هستند. سرگرم استخدام تروریست و تامین مزدوران خود در سوریه و عراق و یمن هستند لذا دیگر وقتی برای رسیدگی به حجاج و خادمی بیت الله الحرام ندارند.

تقوی با بیان اینکه دولت عربستان تمام امکانات و وقت خود را برای کشتار مسلمانان در منطقه گذاشته است، گفت: عربستان از سالهای گذشته با تفکر پلید و کثیف وهابی تروریست هایی را برای کشتار مسلمانان تربیت کرده که بیایند اهل قرآن و اهل قبله را بکشند و دلارهای نفتی خود را خرج مسلمان کشی می کند لذا اهمیتی برای جان حجاح و تامین امینت آنان قائل نیست.

ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، گفت: پیشنهادم این است سازمان کنفرانس اسلامی امور حج را در اختیار بگیرد و نمایندگان کشورهای اسلامی دهه حج را مدیریت کنند؛ چراکه عربستان درطول سالهای گذشته هم بی لیاقتی خود را اثبات کرده است.

وی با اشاره به فاجعه منا ادامه داد: رخ دادن این حادثه در دنیای امروز با این همه امکانات و وسایلی که برای اداره امور وجود دارد جای تعجب دارد اینکه بیایند بگویند ۱۰۰۰ نفر در اثر ازدحام جمعیت کشته شده اند، عجیب است!

تقوی در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت عربستان که علت اصلی حادثه را بی نظمی حجاج اعلام کرده است، گفت: اگر علت حادثه بی نظمی بوده بازهم آنها مقصرند چرا که باید نظم را برقرار می کردند. مدیریت این مجموعه بر عهده آنهاست لذا این حرف های بی ربط و غلطی است که زده می شود. جائیکه ازدحام جمعیت است باید مدیریت می کردند و به مقدار ظریفیتی که مکان دارد اجازه ورود جمعیت می دادند.

ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، خاطرنشان کرد: فاجعه منا، فاجعه ای بسیار دردناک است که لکه ننگی دیگری علاوه بر لکه ننگ قصابی مسلمانان در یمن بر دامن آل سعود نشاند و عربستان را در تاریخ بی حیثیت کرد. اما سعودی ها بدانند که خون این مظلومین اثر خود را خواهد گذاشت.

 

کد N968951

وبگردی