آفتاب
ظریف با همتایان خود و قائم مقام دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد

سفر وزرای خارجه رومانی و نیوزلند به ایران پیش از پایان سال 2015

سفر وزرای خارجه رومانی و نیوزلند به ایران پیش از پایان سال 2015

وزیر امور خارجه کشورمان با وزرای امور خارجه رومانی، نیوزلند، مصر و قائم مقام دبیرکل سازمان ملل دیدار و درباره مسائل دو جانبه و منطقه ای گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد جواد ظریف که برای همراهی رئیس جمهور در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، در دیدار با همتای رومانیایی خود راههای توسعه روابط دو کشور بویژه در زمینه اقتصادی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه رومانی نیز تمایل خود را برای سفر به تهران به همراه هیئت اقتصادی جهت بررسی زمینه های همکاری اقتصادی و فعال کردن کمیسیون اقتصادی مشترک میان دو کشور اعلام کرد که مورد استقبال وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

در این دیدار همچنین مقرر شد که این سفر در نخستین فرصت و پیش از پایان سال 2015 برنامه ریزی شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه نیوزیلند نیز امکانات و راههای توسعه روابط دو کشور بویژه در زمینه اقتصادی ای مورد بحث ارزیابی قرار داد.

وزیر امور خارجه نیوزیلند نیز بر تمایل خود برای سفر به تهران با هدف توسعه روابط دو جانبه تاکید کرد که مورد استقبال وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

در این زمینه نیز مقرر شد که این سفر در نخستین فرصت و پیش از پایان سال 2015 میلادی برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، محمد جواد ظریف با وزیر امور خارجه مصر نیز در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و بهبود روابط دو جانبه و زمینه های همکاری برای حل بحرانهای منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با یان الیاسون، قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار یان الیاسون ضمن تبریک و تقدیر از روند دیپلماتیک که منجر به توافق هسته ای میان ایران و گروه کشورهای 1+5 شد؛ این توافق را پیروزی بزرگ دیپلماسی و نظام عدم اشاعه سلاحهای هسته ای توصیف کرد.

وی همچنین خواستار همکاری ایران به عنوان قدرت منطقه ای در حل بحرانهای منطقه بویژه در سوریه و یمن شد که وزیر امور خارجه کشورمان مواضع و تلاشهای ایران در این جهت را بیان کرد.

در این دیدار برنامه بازدید قریب الوقوع الیاسون از تهران جهت شرکت در مراسم بزرگداشت روز ملل متحد و هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد مورد بحث قرار گرفت.

وی حادثه ناگوار در مکه را از سوی خود و دبیرکل سازمان ملل متحد به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

در همین خصوص متن بیانیه دبیرکل در همدردی با قربانیان این حادثه نیز بلافاصله پس از این دیدار منتشر شد.

انتهای پیام

کد N968903

وبگردی